Electronic Warfare
Re: Electronic Warfare
Jag vill att sigint ska spela in på spel där det passar. Att alla lyssnar av varandra för att jakt/pmr är tjocka med trafik som din tant Berta är dessvärre bara tråkigt.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.
Re: Electronic Warfare
Kan inte hjälpa tycka det är en hel del humorn just med det där, framför allt på 155MHz, men även på exempelvis SRBR eller PMR, kanalmängden är så få i förhållande till mängden grupper på spel så det är rätt ofta man kan höra grupper som valt samma kanal som någon annan eller valt en fientlig HQ kanal osv. Dvs ofrivillig avlyssning/störning när de kommer närma varandra.
This space intentionally left blank
Re: Sv: Electronic Warfare
Jag säger nej till störande. Lyssna in är okej om spelet tillåter.
Störande skulle vara i samma kaliber som att ta nycklarna till en fi ingame bil bara för att kunna fnittra lite. Det är inte kul om det hände och drar mer från spelet än vad det tillför.
Men det hade varit kul att se 20 jänkare ta av sig sina kåpor samtidigt pga brus
själv har jag en lagkamrat som blir helt till sig i radion när man behöver lyssna på omgivningen. Så ha dem på andra laget som gör det också så hade jag börjat stjäla bilar 
Störande skulle vara i samma kaliber som att ta nycklarna till en fi ingame bil bara för att kunna fnittra lite. Det är inte kul om det hände och drar mer från spelet än vad det tillför.
Men det hade varit kul att se 20 jänkare ta av sig sina kåpor samtidigt pga brus