Har under vintern/våren gjord lite egna prylar till mig och laget. Allt började med att vi skulle fixa hjälmdokar i AOR2 men när det visade sig vara svårt att få tag på och väldigt dyrt valde jag att försöka fixa det själv och sedan har det bara rullat vidare
Jag är inte den bästa på att beskriva hur man gör saker, so bare with me

Hoppas att ni förstår hur jag gjort baserat på bilderna.
Vill tillägga att jag är lång ifrån ett proffs på att sy, har inte rört en symaskin sedan lågstadiet och allt är gjort helt på måfå
Först ut
AOR2 hjälmdok (first spear lookalike)
Doket har jag gjort endast med hjälp utav bilder jag har hittat på originalet. Genom att kika på bilderna och med ögonmått försöka efterlikna det så bra som möjligt har jag tillslut lyckats få till det hyffsat. Kardborren är fäst med textillim och har hållt väldigt bra även i snö/regniga förhållanden.
Buff/neck gaiter

Denna är gjord av en råbillig olivgrön (10kr) buff som jag hittade på Dollarstore. Kort sagt klädde jag in originalbuffen i AOR2 tyg och sydde fast, mer än så är det inte. Var dock noga att mäta tyget ordentligt så att du fortfarande kan dra den över skallen när du är klar, normalt strechar ju fleecebuffen sig men när du syr fast det yttre tyget så tappar man den funktionen
Handvärmare

Denna är baserad på buffen här ovanför. Den gjordes på samma sätt som buffen fast med två förlängningar på vardera sida med dragsnören så att den bättre följer konturen på dina händer/armar.
Glock magasinhållare
Väldigt simpel magficka gjord av kydex som sedan är inklädd i AOR2 tyg.
Mini hydrocarrier
Skapligt simpel hydrocarrier, det är egentligen bara en påse med lock på

På baksidan sydde jag ett eget "mollesystem" så att den lätt går att fästa på en väst.
Om något av allt det här är oklart och du vill ha mer instruktioner kan jag försöka hjälpa över PM. Ni kan se det här mer som inspiration till att göra egna prylar, håller man sig till simpla prylar så är det lättare än man först kan tro