SAR-10 CO2

caladria

Re: SAR-10 CO2

Inlägg av caladria »

Köpte den här på forumet, har diskussion med personen som sålde den, dock är den aldrig använd tidigare :) så kollar om någon har erfarenhet av just detta
Senast redigerad av 1 PFT Hagbard, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Citera inte inlägget precis innan ditt eget, tack.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Skulle kunna vara lite jävlig här och föreslå att alla SAR-10 ägare köper ett cylinderkit från PDI i stället. Du är inte den första som jag pratat med som har läckageproblem. ;)

Testa att lägga någonting bakom CO2 patronen, typ en bit tyg eller en gummimatta? Har fungerat för mig i deverse pistoler.
Lgt. Skalptagare

thefripp

Inlägg av thefripp »

kimjoh560: Vet att du är lite jävlig när det kommer till just sniper. Men delar SAR-10 samma cylinder som VSR ? :?
Må Gud Vara Dig Nådig
För Jag Kommer Inte Vara Det

Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )

niu

SAR-10 CO2

Inlägg av niu »

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Nej, det är inte samma cylinder. Men vad jag vet är SAR-10 bara en VSR klon med en CO2 cylinder. Dvs, byter man cylinder är det en vanlig VSR-klon.

Just CO2 cylindrar till VSR har funnits på marknaden ett tag och även om jag inte provat det så misstänker jag starkt att det kittet som sitter i SAR-10:an är en klon på King Arms co2 cylinder.
Lgt. Skalptagare

Kricka

Inlägg av Kricka »

Min Sar10 hade samma problem. Samma fix. Tog även ut den inre fjädern och då för den strax under 200ms.

FnuK

Inlägg av FnuK »

thefripp skrev:Original är bössan värdelös. Själv har jag monterat Laylax hopup, PDI 6,01 pipa och fått en riktigt bra träffbild på 60m och uppåt.
Stora nackdelen med bössan är knallen. Den är tillräckligt högljud så motståndaren kan höra den och ducka undan innan skottet träffar. Löste det med en special byggd ljuddämpare, men där är fortfarande en knall som enligt mitt tycke är för hög men acceptabel.

Mer info kan du hitta här : http://old.airsoftsverige.com/V6/viewto ... ilit=sar10 och vad som passar i den hittar du här: http://old.airsoftsverige.com/V6/viewto ... 1&t=131809

Skulle man kunna få se denna special byggda ljuddämpare eller är den hemlig?
funderar också på att införskaffa mig en sar10 och vet att de smäller en del. måste man bygga egen eller räcker det att sätta en vanlig ljuddämpare?

Skriv svar