Magasin/Matnings Problem?
Re: Magasin/Matnings Problem?
Nackdel med midcap är ofta matningsproblem. Ju mer kulor, desto tyngre för fjädern att trycka fram ordentligt pga kulvikt och kulans yta påverkar med friktion mot sidor och mot andra kulor. Det är ju ofta dubbelstackade kulor i midcaps, dvs de ligger zig-zag, men effekten är att kulor trycker på kulor och tillskillnad från standard magasin med rak kulbana, så kommer även en större del av kraften från matningsfjädern då pressar kulor åt sidan också, vilket också ökar problem med matning. Förutom rent funktions/drift tillförlitlighet är det även spelmässigt lämpligare att hålla sig med magasin som har mindre än 90 kulor, framför allt på milsim osv med begränsningar på ammo i magasin.
Visst, man får inte lika mycket kulor med sig ut i samma mängd magasin, men de tenderar vara driftsäkrare, och för mig är det prio.
Höljet ett magasin har säger inte om hur dess konstruktion är invändigt, men själv tenderar jag använda mina plast mag mer än mina metal mag, just för att metall mot metall låter mer samt de har lite sämre passform i magbrunnen än mina plast M16 mag. Hållbarhet har jag inte haft problem med i någon av dem.
Visst, man får inte lika mycket kulor med sig ut i samma mängd magasin, men de tenderar vara driftsäkrare, och för mig är det prio.
Höljet ett magasin har säger inte om hur dess konstruktion är invändigt, men själv tenderar jag använda mina plast mag mer än mina metal mag, just för att metall mot metall låter mer samt de har lite sämre passform i magbrunnen än mina plast M16 mag. Hållbarhet har jag inte haft problem med i någon av dem.
This space intentionally left blank
-
Jag har http://www.taiwangun.com/magazines/aeg- ... k-acm.html Helt värdelösa. Du kan trycka runt 30 kulor. Mer än så så matar den inte.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
- mehailz
- Lag / förening: ODA-036
- Aktiv sedan: 2009
Kanske dags du investerar i nya själv då Twinkle;]
-
Ja, dom där var ett nerköp.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
-
Jag kör med MAG midcaps i plast. Visst, dom känns plastigare och tråkigare än t.ex G&P midcaps i metall (obviously). Men dom väger mindre, funkar lika bra och dom kostar inget ifall jag tappar ett i skogen. Jag laddar aldrig mina med mer än 100 bb's (Magasinen är 120's) och dom har aldrig gett fan i att mata.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.
- mehailz
Fick hem mag mid-capsen samt lite magul accessories.
MAG-maggsen matar utan problem. Härligt!
Nu har jag bara 10st action magg över, som jag inte använder-.-'
MAG-maggsen matar utan problem. Härligt!
Nu har jag bara 10st action magg över, som jag inte använder-.-'
^Thinker
Köpte nya mid cap magasin på röda stjärnan häromdan. Som var precis så som 'Thinker' sa ovanför. Kulor fastnade i varandra i botten och mattade varannan kula eller så.
Fick höra på ett airsoft spel igår när jag skulle använda magasinen för första gången.
Smörja magasinen. för att fjädern i botten kan vara stel i början. Därför matar de dåligt. Jag vet inte vad man ska smörja med. Om det är WD 40. Eller silikon men de tror jag inte.
Googlar vidare
Köpte nya mid cap magasin på röda stjärnan häromdan. Som var precis så som 'Thinker' sa ovanför. Kulor fastnade i varandra i botten och mattade varannan kula eller så.
Fick höra på ett airsoft spel igår när jag skulle använda magasinen för första gången.
Smörja magasinen. för att fjädern i botten kan vara stel i början. Därför matar de dåligt. Jag vet inte vad man ska smörja med. Om det är WD 40. Eller silikon men de tror jag inte.
Googlar vidare
- mehailz
Om du smörjer dina magasin så drar dom åt sig mer skit bara så du vet.
Jag har aldrig smörjt ett mid-cap. Köper man bra från början, typ MAG, så dyker inte dessa problem upp oftast...
Jag har aldrig smörjt ett mid-cap. Köper man bra från början, typ MAG, så dyker inte dessa problem upp oftast...
Somsagt, har du ett kugghjul i botten så måste du spänna det tills det klickar när du har fulladdat magasin.
- mehailz
Läs Fread's post Jonas.
Det är mid-cap vi pratar om.
Det är mid-cap vi pratar om.