PTW vs CTW...?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.

Jag har en:

PTW
40
82%
CTW
9
18%

Antal röster: 49

rike

Re: PTW vs CTW...?

Inlägg av rike »

Genocide >> jag får ju erkänna att det är viss skillnad på en standard CTW och en där svaga delar är bytta. Det blir ju inte riktigt en Celsius bössa då längre. Hoppas ni får dem att fungera som sig bör..

MaYAte

Inlägg av MaYAte »

Jo jag e väldigt sugen på att få den i mina händer
För lite lek å bus...:) ska bli kul å se vad den går
För...

Anledningen till att jag köpte ctw istället för ptw
E för att jag vill ha en ny bössa till ett hyfsat pris
Och inte köpa nåns slitna beggade 07-08 till samma
Pris som en ny ctw...och eftersom den är moddad för
Att vara bättre än orginalet och med ett års garanti
Som genocide säger så känns de inte som en jättedum
Affär faktiskt...

Och lägga uppemot 15000-20000 på en ny systema känns
Inte värt dom pengarna för mig...ptw e mycket bra prylar
Men tycker fortfarande att de e ett överpris på dom...

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

För god ordnings skull bör det påpekas att alla underleverantörer till STTS säljer CTW med de svaga delarna utbytta, inte bara vi. Det görs av Celsius själva på fabriken.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

hufen

Inlägg av hufen »

Jag väntar på en ctw mx3 som är beställd från Gt-Airsoft och vi har en i lagen med en mx2:a som elsystemet är utbytt till mx3:ans el och gick den kanon bra så därför blev det en mx3:a
så nu är det i väntans tider , sedan har man ju så klart kollat på PTW
Så man får se om den är så dålig som vissa säger eller om det är ett alternativ till PTW.

seamaster

Inlägg av seamaster »

köp ptw , du får vad du betalar för !

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Är PTW bättre än CTW? Ja, det skulle förvåna mig om så inte var fallet men det är inte det folk frågar efter. Man vill veta vad som skiljer och hur mycket för att kunna ta ett upplyst beslut som konsument och då är man inte det minsta lilla hjälpt av att folk kläcker ur sig klichéer som "du får vad du betalar för", "Y är bäst" eller "X är skit".

Frågar man en inbiten PTW-ägare om det är skillnad på en PTW från 2007 och en PTW från 2012 så får man rätt ofta inte bara ett "ja" utan en ganska noggrann redogörelse för vilka skillnaderna är, när de infördes och vilken effekt de har för vapnets prestanda, utseende och hållbarhet. Frågar man samma person om skillnaderna mellan PTW och CTW så får man i regel inget användbart svar alls.

En jämförelse med bilar kan nog vara på sin plats här. Frågar man en Aston Martin-ägare om Toyota så kan man inte förvänta sig något användbart svar. Har man inte råd med en Aston Martin så får man ändå rådet att köpa en Aston Martin och informeras om att Toyota är skräp. Detta till trots att Toyota ändå gör helt ok bilar för sitt pris.

Jag påstår alltså inte att CTW är lika bra som PTW. Jag efterlyser bara en nyanserad diskussion med faktiskt innehåll, något som faktiskt hjälper den som är intresserad av att ta sig in i xTW-världen att ta upplysta beslut om hur de ska använda sina pengar.

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Skillnader jag märkt mellan CTW och PTW.

1. När en CTW cyklar motorn drar den sällan hela varvet jämnt. Vilket gör att kuggarna inte ligger rätt mot cylindern. Vilket ger konsekvensen när du delar bössan för att byta cylinder kan du inte slå ihop bössan igen utan att behöva cykla motorn medan du sätter ihop den. Om man inte gör det och använder våld, får man en buckla i cylindern vilket påverkar hur kuggen glider i cylindern. Mao dålig geartiming.

2. Det är ett klart och distinkt glapp imellan upper och lower receiver på CTW.

3. CTW nozzlar har en viss tendens att skada hop-upen. De är delvis lite för långa och för skarpa kanter och för "hårda". Detta innebär också att de kapar boll ibland vilket är extremt irriterande.

Därför är jag skeptisk mot en CTW och kommer nog inte att köpa en utan att ordentligt kolla igenom den och testa den innan jag gör köpet. Det sker vidarutveckling och rättande av barnsjukdommar hela tiden såklart så man ska aldrig säga aldrig.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

1. Är detta ett generellt problem? Jag vet att du hade det med din CTW men har inte hört det någon annanstans.

2. Det där har jag däremot hört och sett på flera ställen. Frågan är om nya CTW och nya PTW skiljer lika mycket på den punkten som de äldre gjorde?

3. CTW-nozzlar är ett aber. Jag förstår inte att Celcius själva fortfarande inte har löst det.

En ordentlig jämförelse mellan olika generationer av både PTW och CTW vore väldigt bra, men kanske svår att åstadkomma?

Nitisk

Inlägg av Nitisk »

Har ju hört att original CTW har några mindre bra egenskaper.
Jag skulle vilja veta om STTS delar har fixat några av sjukdomarna som CTW verkar ha? Alltså PTW vs. STTS CTW.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Syftet med att byta ut delarna är just att åtgärda kända fel och STTS-delarna är överlägsna Celcius egna. Så mycket kan man säga med säkerhet.

Låst