Japp jag köpte en laddare också men det blev en budget-variant som de iofs rekommenderade i butiken. Vet ju inte hur länge intresset håller i sig så börjar så, kan ju alltid uppgradera senare.
Dock hjälpte det inte med nytt batteri. Geväret är fortfarande dött. Tryckte av ett par ggr samtidigt som jag kände på batteriet. Det steg snabbt i temperatur så känns som kortslutning nånstans...
Jag såg något om "motor adjustment" på tuben och under handgreppet sitter en skruv. Skruvade på den lite till vänster och sedan tillbaka till ursprungsläget och då knäppte det till i geväret. Nu funkar den igen. Vad gör den skruven?
den ställer hur djupt motorn går in i växellådan. om man tightar den för mycket går den trögt och gnider mot kuggarna. den måste vara rätt inställd för att bössan ska gå bra
Har testat lite mer nu. Den skjuter runt 50 skott sen lägger den av. Så man får skruva lite på motorskruven fram och tillbaka så knäpper det till och så går den en stund igen. Irriterande! Kollade lite på tuben hur man gör och motorn låter bra, inget vinande eller så. Men det är precis som att den låser sig efter en stund. Kanske behöver smörjas? Nån som känner igen detta?
Skjuter du bara enkelskott?
Ett vanligt problem med VER2 boxen är att den kan låsa sig när man skjuter snabba enkelskott.
brukar lösa sig när man kör en snabb skur på auto.