AK-74 felande eldväljare

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Nissebus

Re: AK-74 felande eldväljare

Inlägg av Nissebus »

Jag bumpar tråden. Jag kör också AK och vill vara redo när eldväljaren/kablaget packar ihop. Jag har även en vän med samma problem med sina Kalashnikovs som argy89. Kan Skepparn utveckla sin kommentar om kablarna? Kan inte riktigt klura ut vart man skall göra av kablarna så att de inte ligger i vägen.
Det är ju rörliga delar överallt på gearboxen :?

Kapten Svettbyxa

Inlägg av Kapten Svettbyxa »

Vässlan: Anledningen till att avtryckaren inte fjädrar tillbaks är antagligen att avtryckarfjädern inte sitter på rätt sätt, vilket är förståeligt om man väl har ruckat på den eftersom den är ett as att få på plats. Detta har hänt mig en 4-5 ggr på min akms. Ena änden av fjädern ska ju sitta "i" avtryckaren medan den andra ska sitta i ett litet, litet hål strax bredvid avtryckarens främre axels hål. Man kan kontrollera om detta är problemet genom att ta en titt på gearboxens vänstra sida (i kulriktningen), eftersom att hålet går igenom sidan, är fjäderänden någon annanstans än i hålet sitter den fel. Om den sitter rätt ska du naturligtvis inte pilla på den. :)

Vad gäller problemet med eldväljaren är jag idel öra, har själv haft problem med det.
Dr. Wolfgang
Svettis

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Har själv aldrig varit med om sådan problem, har aldrig rört en dboys heller. Men tycker det måste vara något problem med selector platen? (Ingen aning om fler påstått samma sak, då jag endast läst inlägg från tråd startaren)

Det ända jag kan tänka mig är att någon av dom två "kuggarna" på utsidan av gearboxen hamnar fel efter du varit nere och vänt med fire selectorn?
Har du testat att ha gearboxen utanför bössan och rört selector platen fram och test skjutit? någonstans i mitten ska det vara full auto om jag inte minns fel, du kan behöva hålla på fast den konstiga mojängen som sitter på höger sida av gearboxen (Om du tänker att du har kolven mot axelen) som ändrar när det är safe osv..

Sjukt mycket lättare att göra grejerna själv när man har skiten hemma i händerna :D

Kommer du inte på lösningen kan du pm:a så tar vi det med bilder istället 8-)
De svider när jag kissar.

Griffin

Inlägg av Griffin »

Lånar här lite. Köpte en ny selector plate till min bössa, den verkade inte passa perfekt, den var trög och sköt bara auto. Så ska byta tillbaka till original.
Sen så hålls inte fire selectorn på plats, den klickar inte in i ett läge.

Skriv svar