Problem med min sl8
Re: Problem med min sl8
Har spelat med vapnet nu och det är samma problem, när jag skjuter med semi kommer klicket och jag kan inte skjuta, vad ska jag göra? Använder nästan aldrig full auto så vill att semi ska fungera bra
Troligen beror det på att kuggen stannar i ett läge där cut off levern är på väg att lyfta av avtryckaren, eftersom auto löser problemet.
Det du kan göra är att montera en mosfet med active break, då bör kuggen stanna i ett bättre läge än de gör nu.
Om du inte vill montera mosfet så var noga med att vekligen låta skottet gå iväg innan du släpper avtryckaren, annars är det relativt lätt att hamna i det läget och då behöver du köra auto för att få kuggen i ett bättre läge igen.
Det du kan göra är att montera en mosfet med active break, då bör kuggen stanna i ett bättre läge än de gör nu.
Om du inte vill montera mosfet så var noga med att vekligen låta skottet gå iväg innan du släpper avtryckaren, annars är det relativt lätt att hamna i det läget och då behöver du köra auto för att få kuggen i ett bättre läge igen.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Måste man montera ner gearboxen för att installera en mosfet? Annats skulle kag kunna installera en utan problem
tack för svar

V3 box på sl8/g36 ju. Då sitter SA kontakterna så du kommer åt utan att montera isär gb. Däremot behöver du ha isär bössan så du kommer in till gb!
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.
Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173
Affärsredovsning:
hehe, nån måste ju ha koll på dig ohman
och ja, löder man inte i samband med mosfet installation så har man gjort fel! 

Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.
Affärsredovsning:
Affärsredovsning: