Jag bor tyvärr i stockholm. Men att blåsa i bössan ger inte alls samma tryck i hophuset som din cylinder gör sålänge du inte kan blåsa så bollen flyger i 150ms.

ett tips jag läst är att lägga geväret upponer lägg en liten pappersbit över hålet där kulorna åker in och skjut. Flyger biten bort så läcker det run nozzle och luften smiter förbi in i hophuset istället för pipan. Nu vet inte jag hur det ser ut i en sniperbössa. Men i en aeg skulle man rent så kunna lägga vattenblandat diskmedel runt tex cylinderhuvudet på utsidan när man kompressionstestar för att se om det uppkommer bubblor. Detta test går förmodligen att göra inför när du ska skjuta oxå. Dock vill man akta elen i en aeg med vatten o såpa.
Om du kan se innerpipan o hopgummit o samtidigt skjuta tex så kan du lägga såpavatten runt gummit oxå o se om det bubblar eller liknande när du trycker av.
Finns kanske mer specifika tips inom airsoft men dessa är de jag kan komma på bara sådär.
Och man kan aldrig veta att man har tätat något ordentligt fast man gjort rätt. Man märker det efter på i detta fall ms eller om du läcksöker. Fast du kan ha gjort rätt så kan minsta felet i material eller annat orsaka läckage. Ett vek eller hål i storlek på ett hårstrå kan eller kommer läcka. Ett klämt hårstrå oxå iof. Har du tätat men det inte är tät får du leta vart och testa o täta igen helt enkelt