Skruven sitter utvändigt ja, men svårt att just se hur motorn sitter när boxen är stängd. "testa och lyssna" verkar vara rätt metod enligt youtube. Känns som att det sliter lite onödigt mycket på kuggarna, men men. värt ett försök.
24 juli 2013, 10:31:
Motorn är numera bytt, och tja, det gjorde bössan jävligt mycket roligare på semi, men ingen större skillnad med MERF'en.
Lite bättre resultat vart det, och det bättre NiMh-batteriet klarar nu av att dra runt boxen på auto/burst, dock väldigt långsamt.
Fortfarande inga problem att dra runt boxen utan MERF, så tja, det känns som att bössan blir trögare att driva med mosfen än utan, vilket inte riktigt är vad man vill...
MERF 3.2 programmering istället för avfyrning
-
Re: MERF 3.2 programmering istället för avfyrning
Har du inte ställt ner rofen med kretsen då?
Jobbar på Röda Stjärnan
-
Nej, ROF är fortfarande på 100%. Och det är auto som "fungerar", semi som inte gör det.
-
Vanlig switch-assembly än så länge. Men det borde väl inte kunna påverka? Merfen registrerar avtryckningarna problemfritt.
Jag skulle prova med Lipo igen. Har du en ny motor så är förhoppningsvis magneterna starka nog för klara av att broms motorn. Har själv en G&P MK18 och jag kör med original motor med 11,1lipo utan problem.
Skulle rekommendera att du ställer ner rofen kanske till 60-70% och aktiverar smart trigger om du ska prova med Lipo igen. Sen kan man experimentera sig fram vilken rof man vill ha, kör själv med 70%
Skulle rekommendera att du ställer ner rofen kanske till 60-70% och aktiverar smart trigger om du ska prova med Lipo igen. Sen kan man experimentera sig fram vilken rof man vill ha, kör själv med 70%
Må Gud Vara Dig Nådig
För Jag Kommer Inte Vara Det
Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )
För Jag Kommer Inte Vara Det
Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )
-
Liten uppdatering då:
MERFen tycks fungera felfritt. Problemet med Element-motorn verkar ha varit helt mitt eget. Då jag bytte motor fick jag även byta motorkontakter, vilket gjorde motorkablarna aningen kortare, och tja, jag misslyckades helt enkelt med anslutningen, ett av kontaktblecken hade släppt när jag stängde motorlocket, och kontakten mot motorn var minimal.
Sedan jag åtgärdat det verkar den funka som den ska.
MERFen tycks fungera felfritt. Problemet med Element-motorn verkar ha varit helt mitt eget. Då jag bytte motor fick jag även byta motorkontakter, vilket gjorde motorkablarna aningen kortare, och tja, jag misslyckades helt enkelt med anslutningen, ett av kontaktblecken hade släppt när jag stängde motorlocket, och kontakten mot motorn var minimal.
Sedan jag åtgärdat det verkar den funka som den ska.