skyddsglasögon med RIKTIGT bra immskydd

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Fearless

Re: skyddsglasögon med RIKTIGT bra immskydd

Inlägg av Fearless »

Vad du ska ha tag i är glasögon med dubbelglas, tex glasögon för motocross. Jag har kört både cross och enduro ner till -20, svettats som en gris och aldrig haft problem med imma just pga av dubbelglasen.

Vet egentligen inte om de klassas som skyddsglas men de borde funka för Airsoft? De är ju tillverkade i lexan och det tål ju ganska så mycket stryk. I motocross så sprutar det stora stenar och mycket grus och jag har blivit träffad av stenar tillräckligt stora så att man ser stjärnor ett tag men brillorna har varit hela! :)
Finns ju dubbelglas för skidåkning men de tror jag är svagare.
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

Nitisk

Inlägg av Nitisk »

Revision anti-fog wipes fungerar riktigt bra. Och om man skickar mail till Revision kan man få skickat i ett vanligt brev och komma undan den hutlösa frakten från usa.
http://www.youtube.com/watch?v=sJKHKPWP ... RQ&index=9

Man måste ändå komma ihåg att hålla glasen rena eftersom imma fäster på smuts och fett.

Om ni inte använder glasögon som är ämnade för just airsoft, kom ihåg att testa dem med lite starkare gevär på nära håll.

bewnie

Inlägg av bewnie »

Börjar med att testa rengörande och skyddande medel till en början. Tack för alla bra tips!

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Fearless skrev:Vad du ska ha tag i är glasögon med dubbelglas, tex glasögon för motocross. Jag har kört både cross och enduro ner till -20, svettats som en gris och aldrig haft problem med imma just pga av dubbelglasen.

Vet egentligen inte om de klassas som skyddsglas men de borde funka för Airsoft? De är ju tillverkade i lexan och det tål ju ganska så mycket stryk. I motocross så sprutar det stora stenar och mycket grus och jag har blivit träffad av stenar tillräckligt stora så att man ser stjärnor ett tag men brillorna har varit hela! :)
Finns ju dubbelglas för skidåkning men de tror jag är svagare.
Jag hade passat mig för dessa, de kanske skyddar mot CQB och långa avstånd, men semi snipers och tunga bolt snipers kommer säkerligen skjuta igenom alla glasögon så vidare de inte är säkerhetsklassade. Min gamla SR-25 på låga 150m/s semisniper skjuter hål i en plasthink och lämnar hål i en-krona storleken när jag skulle tömma vapnet och ta ut magasin innan safety zone.

Kombinationen dåligt anpassade glasögon för ändamålet och avstånd/hastighet skall man nog vara väldigt säker på innan man använder.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Mr Freeman

Inlägg av Mr Freeman »

Att undvika imma:

Klä dig inte för varmt
Ha inte balaklava eller liknande
När du blir varm, knäpp upp i halsen, ta av eventuell halsduk och liknande
När du blir varm, vänd kepsen bakochfram, vik upp hattens brätte, osv. Poängen är att tillåta den varma luften att stiga fritt.
Använd ett bra antiimmedel. Det bästa jag provat heter Op Drops och finns att köpa på www.optactical.com. En applicering räcker för användning i två månader. Då spelar jag minst en dag i veckan.

bewnie

Inlägg av bewnie »

Tack! Ska testa detta medel. Försöker redan hålla mig så sval som möjligt som det är. Hittills har jag testat rengöringsservetter med immskydd som heter sweepies. Funkade skitbra men behöver användas vid varje speltillfälle. Dock sjukt smidigt att ta med då de är platta engångsförpackningar. Ett plus i kanten för smidigheten men ett minus för att det slutar hjälpa efter några timmar.

Nitisk

Re: Sv: skyddsglasögon med RIKTIGT bra immskydd

Inlägg av Nitisk »

Jag använde Revision's anti fog wipes under Fallen Angel. Eller rättare sagt torkade en gång innan och spelade sen 12h. Trots att det var fuktigt och regnade varvat med varmt, så immade de aldrig nånting.
Varje duk går att använda ca: 18ggr.
Jag rekommenderar dem.

Madbull Mike

Inlägg av Madbull Mike »

Vart köpte du dina revision's anti fog wipes?
Mina köpes annonser

Mina affärsredovisningar

Nitisk

Inlägg av Nitisk »

Jag tror jag nämnde det tidigare i tråden, men jag beställde från Revision's webbshop. Länk till Anti Fog Cloth, som de tydligen hette.
När jag köpte dem struntade jag först i den skyhöga frakten, men Ron från Sales skickade detta mail:
Dear Mr.

We have received your order for 3x Anti Fog cloths today. However, when looking at the freight quotation and full price, this would come to 18.23 USD per anti fog cloth while they are normally 4.33 USD per cloth.

I would therefore like to move away from our standard order processing and offer you 2 options:

1) We continue with your current order and process it as requested by sending you the items with FedEx Economy service and charge your credit card for the total of 54.69 USD. You will receive a tracking number to track your shipment.

2) We can also send you the item in a regular envelope with US Postal Service. Instead of paying 45.60 USD you will be paying 8 USD. However, please note that by sending it US Postal Service, Revision cannot be charged or be responsible for any loss of the product. The item will also not be sent in retail packaging but in a small plastic bag only. We will send the product by mail but there will be no tracking number, etc. The total charge for your order would therefore be 20.99 USD instead of 54.69 USD.

Please let us know what you would like to do. If I do not hear from you by March 6th, please note that we will continue processing your order as requested and charge your card for the amount of 54.69 USD.

Kind regards,

Ron
Gick självklart med på att de skickades i kuvert :D . Och det kanske är nåt ni kan nämna i ordern, om det finns nåt bra sätt.

//Nitisk

Färnström

Inlägg av Färnström »

jag kör med ett relativt simpelt immskydd, diskmedel :P gnid in lite diskmedel direkt på linsen som ska skyddas, låt torka in och sen torka av med en luddfri trasa, har funkat hittills på allt jag har testat på :)
I don't know how World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones - Albert Einstein

Skriv svar