A&K M24 "Hur är den?"

kreator

Re: A&K M24 "Hur är den?"

Inlägg av kreator »

Tack gott folk!
La en beställning på lite randomkrimskrams från twg och då fick det bli en :)

I med en 150fjäder och plinka blir!
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Salami
СПЕЦНАЗ

Inlägg av Salami »

Jag och en polare fick hem våra A&K S24 (M24) och aps2 delar som han hade i sin typ96 a gick ner i A&K S24 men fick inte iväg nån kula.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Jag mekade med en ca m24 för några månader sedan. Den var full med PDI delar men jag reagerade på att alla cylinderinternal och cylindern var av annat fabrikat. När jag frågade ägaren om detta sa han att det var ett CA-trimkit och att han hade det för att APS-2 delar inte hade passat. Jag funderade inte mer på det och gjorde inga försök att peta i delar för en annan platform. Hopuphuset såg dock väldigt bekant ut och om jag inte missminner mig helt stod det "APS-2" ingraverat på sidan.

Tyvärr har jag skruvat lite för mycket bössor och har lite svårt att hålla isär saker och ting (och väljer att inte säga för mycket så det blir dyrt för någon) men jag har mycket reservdelar och överblivna originaldelar till många vapen hemma så om någon är fundersam på vad som egentligen passar är det bara att be om mått så fixar jag det när jag har tid.
Lgt. Skalptagare

kreator

Inlägg av kreator »

Jag vet att jag läste det någonstans men minns fan inte vart eller om det var till 100% säkerhet:

Är det APS2 fjäder som gäller i A&K:n?

Salami
СПЕЦНАЗ

Inlägg av Salami »

ja det trodde vi också. men det ska tydligen vara VSR 10 hop up hus . fant fan jag har sökt o läst för mkt nu heladagen om sniper delar så vet fan inte vad som är vad längre -_-

inte aps2 fjädrar ska vara 9 mm vsr vad jag ser det som

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Är du säker på det, Salami?

Polaren köpte en A&K och fick inte PDI's VSR hus att passa. Varpå han ringde och frågade om jag behövde ett VSR-hus :)

Han nämnde dock något om att det var designat som ett VSR-hus men med annan ytterdiameter så att PDI huset inte passade i ytterpipan.

(Han råkar också vara från E-tuna trakten.. inte så att din polare råkar vara Zacken på miltac?)
Lgt. Skalptagare

FnuK

Inlägg av FnuK »

Enligt min google-fu så är A&Ks m24 en klon på JGW m24 och snow wolfs. Så borde inte PDIs Snow wolf hop chamber passa i den då?

kollade upp det som Kim sa om att ytterdiametern var annorlunda och smalare än pdi vsr huset och kom fram till det här.

Vad tror ni? kan det vara så att snow wolfs huset passar? :?:
Hophus.png

Salami
СПЕЦНАЗ

Inlägg av Salami »

kimjoh560 ja det är zacken :) .. ja jag har fått sova lite nu så, han provade ett VSR hus som inte passade. ja får nog skruva isär o mäta lite o se.

Stygge

Inlägg av Stygge »

Är det bara yttre måtten så bör närmsta mekaniska verkstad kunna fixa det för en bullkrans. Om de är skapligt lika aerochambern till APS så är ytterdiametern rätt lätt att minska medelst svarvning.

kreator

Inlägg av kreator »

Tack Salami då lägger jag en order på en VSR 150spring =)

Skriv svar