@Septicemia: Okej tack vet du om den här skulle fungera i en G36C? http://www.cyberphoto.se/info.php?article=lipo1300
Nu är det så att utrymmet är (från kant till kant) 12 cm.. och batteriet är 13 cm långt..
Men kanten är som sagt liten, så tror att det skulle gå med ett 7,4 ändå, men vet inte.. har inte testat med ett längre batteri. Lite svårt
när jag inte har något annat att testa med..
Senast redigerad av 2 Erkaaan93, redigerad totalt 0 gång.
Det måste väl ändå vara 13cm med kablarna inräknat? Kablarna borde inte vara så svåra att fuska till. Två delade LiPo brukar i regel vara mindre än vanliga small-type.
Jag vill minnas att en G36C handguard rymmer 12cm i längd, 35mm i höjd och 25mm i djup. Mina batterier ligger på dryt 10cmx35x20 om jag inte minns fel, så stort lär inte det du länkat till vara.
Jag får dessutom passa på att be dig om att ta en titt på forumets regler, speciellt delen gällande citering. I ditt senaste inlägg så hade det t.ex. gott och väl räckt med @Septi istället för en citering av hela hans inlägg.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
@Paxz: Har bara en sista fråga.. hur skulle ett 11,1V Li-Po batteri fungera? Har läst att man bör ha en ganska gedigen bössa för
detta.. men samtidigt skulle eldhastigheten vara väldigt eftertraktad hos mig har sett några använda det på Youtube så börjar seriöst överväga detta
Bara att köpa ett av varje o testa? Tänk dock på om du nu skulle skaffa 11.1v att om du har klen fjäder i din bössa finns där en risk att den snurrar två elr fler på semi
Erkaaan93: Det är väldigt svårt att säga, vissa bössor klarar sig en väldigt lång period medans vissa andra (av samma typ och tillverkare) kan vara ett måndagsexemplar där pistongen rasar efter ditt första spel.
Sen beror det självklart en hel del på hur man är som skytt också. För någon som mig som mestandels kör semi och kortare bursts på auto kan ett 11.1V batteri vara av en större fördel än ett 7.4V. Men jag använder ändå i regel ett vettigt 7.4V batteri istället för 11.1V då RoFen blir extrem med ett 11.1V med mina bössor.
Med tanke på att du har en Sportline bössa så hade jag dock inte rekommenderat att köra med ett 11.1V. Men jag ska samtidigt inte säga att det garanterat kommer braka ihop för dig heller då, som sagt, vissa bössor klarar sig bra och att det delvis beror på skytten. Jag hade dock inte litat på att bössan skulle klara sig några längre perioder med ett 11.1V då Umarex Sportline G36C har några internals man vill hänga upp i granen. Jag vill dock minnas att det är en rebrandad JG G36C, men då har man fortfarande plastdelar och pistong att oroa sig för.
Har du dock tur så som Frantiic verkar ha haft så kan bössan mycket väl rulla på bra med ett 11.1V. Skulle något tråkigt inträffa så är det till 90% pistongen som ryker, och en sån kostar inte mycket mer än en 100spänn att byta.
Jag råder dig att testa med ett 7.4V först och se om det räcker. Om bössan din är orörd internt så lär det sitta en M90-M100 fjäder i den. Ett 7.4V med en så pass svag fjäder är mer än nog för de flesta. GL HF!
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Om det är Umarexen från cybairgun så är den en JG internt, dvs samma internals som i vilken JG G36 som helst. Standard fjäder är en M120. Jag har kört både 11.1 och 7.4 i min, men efter att jag bytte motor till en high speed samt satt i en M90-fjäder så har jag helt enkelt fått gå över till 7.4 då RoF blir helt galen med 11.1.
Internt ser den inte sliten ut, och verkar ha fungerat fint med 11.1, dock är det så att 7.4 belastar mindre, oavsett hur du ser på det
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
@Frantiic: Okej nice kanske att det blir att jag köper det starkare ändå då
19 mars 2013, 10:33:
@Paxz: Okej får ta och fundera på det
19 mars 2013, 10:37:
@ohman: Den fanns tidigare på cybairgun.. men den såldes ut helt. Det var soften som var nedsatt från 1990:- till 1299:- så det är svårt att säga om du menar samma bössa. Köpte den i somras. Om du söker på google "Umarex heckler & koch G36C sportsline" så hittar du den borttagna annonsen från cybairguns hemsida