Min cyma ur .020 serien har rullat på bra i snart 3 år. Så dåliga är dom inte! Visst VFC-design är bättre. Men inte så mycket bättre att 020 serien bör bojkottas totalt.
TwinkleDew:
När båda alternativen finns tillgängliga så finns det ingen anledning att inte köpa en ur serierna med VFC-design. Det finns alltid folk med bössor ur vissa serier som tycker att just den bössan är det bästa som tillverkats, med all rätt. Det kan vara en perfekt och felfri bössa, som i ditt fall.
Det ändrar ju dock inte det faktum att de senare modellerna ÄR bättre, på alla sätt. Bättre material, bättre ytfinish, bättre konstruktion osv.
Nej, men nu var OP inte ute efter en specifik modell utan bara en Cyma AK. Då finns det ingen anledning att pusha för de modeller som inte är VFC-design. Om man däremot absolut vill ha en betaspetta eller någon av de andra 0.20-modellerna så får man leva med TM-designen, men man bör vara medveten om att man faktiskt betalar ett pris för det: en förlegad design. Visst funkar de. Ingen har sagt något annat. Jag har själv haft en TM-design Cyma och var ganska nöjd med prestandan. Konstruktionen och de yttre egenskaperna var jag däremot inte speciellt glad för.