Mest autentiska airsoft-AK

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
N00B

Mest autentiska airsoft-AK

Inlägg av N00B »

Säkert en självklar och tråkig nybörjarfråga, men:

Vilken AK-variant ska jag köpa om jag vill ha en så autentisk skjut- och hanteringsupplevelse som möjligt? Mer specifikt (urval):

* Av typ rysk AKMS

* Realistisk rekyl (i den mån det går)

* Fungerande reglage

* "Rätt" tyngd och balans

* Korrekt magasininfästning

* Pris inte jätteviktigt

* Den ska inte "spelas med"

Nu förstår jag att det kanske inte är så många som kan göra egna jämförelser mellan en airsoft- och äkta AKMS, men "andrahandsinformation" är också uppskattat!

Om jag fattat rätt ligger denna rätt bra till: http://shop.ehobbyasia.com/ghk-ak-gims- ... fle-1.html

Tacksam för svar!

Packe

Re: Mest autentiska airsoft-AK

Inlägg av Packe »

Jag skulle säga GHK eller denna http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... _Rifle.htm

Men sen kan inte jag ett piss om AK så :roll:
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

GHK är den enda som kräver rätt handgrepp för att kunna skjuta med.

popup

Inlägg av popup »

Mer info om du vill läsa på ytterligare om GBBRs
http://www.gasguns.info/forum/

Även om du väljer att uppgradera din bössa med tyngre och större, tyngre bolt och hårdare rekylfjäder, så når du nog endast rekylen från en 22:a. Skall den exempelvis användas som film props så funkar nog GHK:n tillräckligt bra för ett otränat öga utan allt för inzoomade bilder.

N00B

Inlägg av N00B »

Tack för all info!

Tanken är att använda bössan som (billig och "säkerhetsenkel") korthållsträning, så det är viktigt att beteendet vid avfyring är så lik originalet som möjligt. Att den inte kommer att komma "ända fram" eller ens halvvägs till korrekt rekyl mm förstår jag.

Som jag förstått det är det svårt att importera dessa (green-) gasgevär pga det osäkra rättsläget. De GHK-bössorna jag tittat på kan drivas med CO₂ också, vilket borde göra det enklare?

xzeros

Inlägg av xzeros »

Tyvärr inte, då dom fortfarande kan drivas med greengas. Om dom bara hade tillverkats för CO2 hade det varit ok.

popup

Inlägg av popup »

Om bössan skall används som ett billigt träningsverktyg för aktivt karbinskytte, så skulle jag nog hellre rekommendera Tokyo Marui next gen aeg. Du får:
* viss rekyl, går att uppgradera till en tyngre rekylvikt och hårdare rekylfjäder
* sista skottspärr, bössan slutar skjuta när magasinet är tomt
* hög kontinuerlig prestanda både inom och utomhus pga elmotor och bra hopup
? kommer inte ihåg ifall du måste dra i manöverhandtaget för att kunna skjuta med bössan efter nytt magasin
* går att ställa in/begränsa magasin till 30 kulor (boll)
- viss fördröjning från avtryck till avfyrning pga elmotor
* inget problem att importera
* ok tyngd och balans
* korrekt magasininfästning

Exempel
http://shop.ehobbyasia.com/catalogsearc ... coil+shock

AEG som billigt träningsverktyg - Travis Haley: Airsoft X Training
http://www.youtube.com/watch?v=87uj5_2hEGk

Knaster
СПЕЦНАЗ

Inlägg av Knaster »

Jag skulle gå på en gasbössa.
GHK, WE eller SRC spelar inte så stor roll.

Rent muskelminne så är det väldigt lika, men för att få "känslan" i manövrerandet så behöver du nog en tyngre fjäder i bolten som bär slutstycket (en patron är tyngre att mantla än en bb) och förmodligen tighta till eldväljaren då dessa brukar vara betydligt slappare än på förlagan (naturligtvis en individuell inställning). Fjädern kommer påverka funktionen och skulle inte rekommenderas att plinka med.

Rekylmässigt är det skillnad naturligtvis, men det handlar mer pipstegring än hur mycket det sparkar (en akm sparkar knappt nått tycker jag), vilket inte går att simulera. Skjuter du med mynningsbroms påverkar det naturligtvis.

Sen är det trevligt med magasin som väger lite.

Kort sagt: jag personligen tycker att gasbössan är närmare förlagan, och allt ont som sägs om gbbr kan du i stort sätt bortse från om du bara ska ha den att köra drillar med.

Plinker

Inlägg av Plinker »

Antingen GHK eller WE GBB. Skulle själv valt GHK.

-Hela vapenkroppen på GHK'n är av stål. Med GBB-mått mätt verkar den ha okej kvalité ur lådan. Co2-magasin finns.

-Slutstycket på WE'n går hela vägen bak som på en riktig AK. Halvdan intern kvalité har jag hört. Vet ej om Co2-mag finns till den.

Med den ökade kraften kan du sätta i starkare rekylfjäder för mer realistisk känsla när det gäller handhavandet. Bara känslan av att ha en mindre "svampig" fjäder brukar hjälpa ganska mycket.
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

Skriv svar