TM Sig P226 (RS-mått?)

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
rasalhauge

TM Sig P226 (RS-mått?)

Inlägg av rasalhauge »

Topic says it all=) Jag funderar på att införskaffa mig en TM P226, och skulle nu egentligen bara behöva veta huruvida det är RS-mått eller om yttermåtten avviker ifrån förlagan?

OlleBlue

Re: TM Sig P226 (RS-mått?)

Inlägg av OlleBlue »

De passar rakt av i hölster iaf, sen är det ju en annan uppbyggnad om man ska slänga på grepp osv, då kanske man behöver modda greppet lite för att passa. Min kompis har ett Houge grepp på sin P226 och där har tidigare ägare fått byta någon del till RS för att greppet ska passa, kommer inte ihåg vilken del det var.
/Olle

rasalhauge

Inlägg av rasalhauge »

Det var lite i de banorna jag med resonerade, att det inte borde skilja alltför mycket mellan AS och RS då de passar bra i formgjutna hölster. Jag kan tänka mig att greppskruvarna eventuellt var en sån grej som behövde bytas till RS (vill minnas att jag läst det någonstans), men är långt ifrån säker.

Tack så mycket, då blir det nog till att inhandla en sån för sommarens modningsprojekt :)

xzeros

Inlägg av xzeros »

Houge-grepp får modifieras för att passa. Funkade dock utan att byta ut något till rs. Greppskruvarna passar men är i kortaste laget dock.

Skriv svar