A&K PTW verkar stendöd

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
MaRLeY_MaN

A&K PTW verkar stendöd

Inlägg av MaRLeY_MaN »

Tjenare !

Hade min A&K PTW idag på bockaby, gick klockrent ända tills det kom en regnskur då den slutade funka direkt.
Så nu vill jag felsöka vad det kan vara om det är fukt (så jag måste låta den torka) eller om det är att en säkring gått.

Men jag får inte av kolvröret då det inte är riktigt likt Systemas i denna guiden:
http://www.systema-ptw.pl/toyversion/pl ... Manual.pdf

Det är ingen "Stock-Tube Cap" utan den är inbyggd i min "Stock-Tube"
Så att jag vet inte hur jag ska skruva ur den utan att skada kablaget.

Brotips please ;)

* EDIT 1
-------------

Provat 2 olika batterier och efter 1 timme på torkning ovanför elementet så borde fukt vara avlägsnad.
Så jag antar det inte är problemet.
Scorpion Cell | @callsign_marley | @scorpioncell | Aliquando et insanire iucundum est | Affärsredovisningar

saft

Re: A&K PTW verkar stendöd

Inlägg av saft »

Bilder hade underlättat...

Av alla bilder och filmer jag sett så har den en tube cap precis som originalet. Om det nu konstigt nog är som du beskriver, borde lösningen vara att löda loss motorn, ta loss kontakten på EL-001 och dra ut EL-003 bakvägen ur kolvröret.

Fukt kan trolla all elektronik. Kortslutning på fel ställe. Kontrollera först och främst om säkringen är trasig, annars felsök genom att byta ut del för del.
Brimstone 14
was known as sniper_elof

MaRLeY_MaN

Inlägg av MaRLeY_MaN »

Här är en film för att visa mitt dilemma. Det kan ju vara att jag fattat fel men jag får det inte riktigt att gå ihop gentemot systema ritningen.
Bild
Scorpion Cell | @callsign_marley | @scorpioncell | Aliquando et insanire iucundum est | Affärsredovisningar

saft

Inlägg av saft »

Men sitter det inte en tube cap där? Väldigt svårt att se på filmen men det vore helt ologiskt om det är en del eller permanent eftermonterat.. Kör in en insexnyckel (L-formad) i hålet och dra ut, eller använd en kniv/plattmejsel och vrid ut den runtom längs kanten. Tube cap'en sitter intryckt med o-ringar (tänk pistonghuvud i cylinder) i framänden av kolvröret, och rör således på sig när du vrider på kolvröret som du gör i filmen.

Bild
Brimstone 14
was known as sniper_elof

Mace

Inlägg av Mace »

+1 på saft, det brukar kunna sitta ganska hårt...

Sen över till min fråga, varför? Varför ska du skruva loss hela röret? Får du loss capen kommer du åt ellen bakvägen. Jag är hyfsat säker på att felet inte ligger i själva stocktuben ;)
Stockholm SAS
BadGuys Alliance

Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

MaRLeY_MaN

Inlägg av MaRLeY_MaN »

Aha ! Mycket riktigt kunde jag dra loss den. Vågar ju inte göra så mycket utan att fråga när man är färsk. (Trodde inte det skulle vara så busenkelt att få loss den heller) Har ju mekat AEG:er tidigare men är helt grön på PTW (som ni förstår). Nu har jag fått av den med hjälp av en L nyckel (var nog lite för sent för tankeverksamheten igår :lol: )

Varför jag skulle skruva av hela röret var för att jag trodde jag behövde det :mrgreen:

Säkringen bak är hel dock vilket betyder att det är något annat fel. Så var bör jag kolla härnäst ?
Eftersom bössan fortfarande vägrar så misstänker jag att det är något annat än fukt (Den har ju legat inne i rumstemp i ca 12h nu.).

mackan108

Inlägg av mackan108 »

kör du 11.1 v lipo eller 7,4?
lyser främre kretsen när du har ett batteri i?
byt säkringen även om den sr hel ut.

Welle

Inlägg av Welle »

Har du kollat motorkabeln!? Den sitter fast som på en aeg, dvs stift.
Lite finare, lite bättre

MaRLeY_MaN

Inlägg av MaRLeY_MaN »

Kör med 11.1V Lipo som funkar i andra bössan klockrent. Provat med ett annat Lipo och ingen skillnad.
A&K PTW:en är väll baserad på 2007:an och (rätta mig om jag har fel) den har väll inte LED ? Ser ingen belysning iaf när jag stoppar i batteriet.
Motorkabel är fast o fin. Sitter som den skall.

Hmmm ännu mer märkligheter nu.

PTW:en har legat hos farsan som har ungefär 28 grader på övervåningen. När jag satte i batteriet nu för att testa så började den cykla, men kuggarna stannade inte på rätt ställe varken på auto eller semi.
Jag gick till Safe och sedan till Semi igen, ingen respons. Provade att pilla med Bolt Catchen också utan framgång. Men eftersom den legat i över rumstemp nu så kanske den har torkat bättre ? Hade den hängandes över ett element igår så tror det borde ha hjälpt redan då, men det gjorde det ju tyvärr inte. Det är märkligt för att Polarns A&K PTW rullar ju fortfarande utan problem och vi hade dem på samma spel när detta hände min.

Dock så märkte jag nu när jag fått ut EL-003 ut kolvröret att den "piper dovt" (elektriskt) på safe, men när jag går över på semi låter den ungefär: beeep _ beeep _ beep __ beep __ beep __

EDIT *

Samma idag fortfarande stendöd med pipande från EL-003 när jag går över till semi. Så jag tror att fukt kan uteslutas nu.

Tamaz

Inlägg av Tamaz »

Har du kollat så det inte är skräp i hålen på kugghjulet eller på sidorna om?

Det är ett ganska vanligt fel när de slutar skjuta att det är nått skräp som gör att sensorerna inte lirar.

Här är en video på någon som verkar ha liknande problem:
http://www.youtube.com/watch?v=8k0eSyTRbkI

Det sitter sensorer på båda sidor om kugghjulet och det finns även små hål i kuggen som sensorerna ska kunna "se genom". Dessa kan lätt få lite fett eller smuts i sig som kan ställa till det. Du ser hålen tydligt på den här bilden. Du borde kunna snurra boxen (går att skruva den för hand om du försöker rubba det smalare kugghjulet) så du kan komma åt hålen.

Bild
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

Skriv svar