Ev. köp och trimmning av CM SVD AEG
-
Re: Ev. köp och trimmning av CM SVD AEG
Tipset om sugru fick mig att köpa 2 kit till mig och min bror. Mest för att de såg så jävla fett ut till allt möjligt!
Jag kanske försöker mig på ett sugru hop up gummi. Men varför är ett egengjutet gummi så mycket bättre än ett vanligt? Är det för att det just är egengjutet och sluter mycket tätare?
Jag kanske försöker mig på ett sugru hop up gummi. Men varför är ett egengjutet gummi så mycket bättre än ett vanligt? Är det för att det just är egengjutet och sluter mycket tätare?
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.
Nja, ett vanligt gummi träds på runt pipan med en liten knöl som sticker ner i hålet. Med sugru fyller du hela hålet och får därmed en längre kontaktyta om jag förstått det hela rätt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Men hur bör jag göra med pipan?
Vissa säger att ja borde byta till tex en 6.02a 650mm och vissa säger att ja borde behålla originalpipan...
Vissa säger att ja borde byta till tex en 6.02a 650mm och vissa säger att ja borde behålla originalpipan...
Mina affärsredovisningar
Börja med original (både pipa och gummi) och skjut in bössan med bra ammo. Är du sedan missnöjd med precisionen är priolistan följande:
1. Gör rent innerpipan
2. Testa tyngre kulor
3. Byt till bra (se ovan kommentarer) gummi
4. Byt till precpipa. Ofta är det bra att köra samma märke på pipa och gummi
Med lite tur behöver du inte gå igenom hela listan och kan spara en slant och lite tid.
1. Gör rent innerpipan
2. Testa tyngre kulor
3. Byt till bra (se ovan kommentarer) gummi
4. Byt till precpipa. Ofta är det bra att köra samma märke på pipa och gummi
Med lite tur behöver du inte gå igenom hela listan och kan spara en slant och lite tid.
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
-
Låter vettigt.
Hur gör man rent en innerpipa? Och varför ska man göra det? Gör inte bössan det själv liksom? Ja menar, den skjuter ju luft igenom pipan varje gång man skjuter.
Hur gör man rent en innerpipa? Och varför ska man göra det? Gör inte bössan det själv liksom? Ja menar, den skjuter ju luft igenom pipan varje gång man skjuter.
Mina affärsredovisningar
Dels kan det finnas skit i den från fabriken, dels kan den ha fått in skit i sig när du använt den. Luften tar endast bort det som är löst.
Du gör rent innerpipan genom att ta en bit bomull eller toapapper och trä in i öglan på den medföljande läskstången, spraya på en liten dutt silikonspray (den löser upp intorkad smuts) för att sedan föra in läskstången ned i pipan ett par gånger. Byt sedan till ny bomull / toapapper och kör ett par gånger, byt till ny o.s.v. tills bomullen förblir vit. Då är pipan verkligen ren och det hjälper en hel del för precisionen.
Du gör rent innerpipan genom att ta en bit bomull eller toapapper och trä in i öglan på den medföljande läskstången, spraya på en liten dutt silikonspray (den löser upp intorkad smuts) för att sedan föra in läskstången ned i pipan ett par gånger. Byt sedan till ny bomull / toapapper och kör ett par gånger, byt till ny o.s.v. tills bomullen förblir vit. Då är pipan verkligen ren och det hjälper en hel del för precisionen.
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
-
Då har man köpt den. Mycket fin externt!
Ska provskjuta den imorgon och eventuellt spela med den på söndag.
...
Då har man provskjutit och den gick fint med 0.25or!
Dock massmatade den med midcapsen! Med det high cap man fick till så dubbelmatade den 1/10 fall då hop upen är ställd.
Vet någon vad detta kan bero på?
Ska provskjuta den imorgon och eventuellt spela med den på söndag.
...
Då har man provskjutit och den gick fint med 0.25or!
Dock massmatade den med midcapsen! Med det high cap man fick till så dubbelmatade den 1/10 fall då hop upen är ställd.
Vet någon vad detta kan bero på?
Mina affärsredovisningar
-
Massmatning åtgärdat.
Midcapsen har för stark fjäder från fabrik. Fyll maggen med bulor, låt ligga ca 2 veckor. Gör inte detta för high caps!
Midcapsen har för stark fjäder från fabrik. Fyll maggen med bulor, låt ligga ca 2 veckor. Gör inte detta för high caps!
Mina affärsredovisningar