Ev. köp och trimmning av CM SVD AEG

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Martin_Gustafsson

Ev. köp och trimmning av CM SVD AEG

Inlägg av Martin_Gustafsson »

Jo, såhär är det. Jag har kommit fram till att jag gärna någon gång vill ha en dragunov AEG. Har kollat runt lite och bestämt mig för att CYMAS SVD(http://www.taiwangun.com/en/cm-svd-cm) passar bäst. Bra pris, bra externals osv... Dock vill ja ha något som skjuter lite bättre än de lovade 135-140ms. Detta skulle involvera byte av fjäder, eventuellt motor osv. Och då jag har dåliga erfarenheter av att öppna mina boxar så undviker jag helst det. Någon annan SVD AEG i samma prisklass som jag borde köpa istället/undvika?

Jag vill höra era erfarenheter kring AEG SVDs och liknande bössor. Vad behövs uppgraderas för att man ska vela spela med den? Har ni haft något liknande projekt, vilka slutsatser kunde dras då?

Jag har en liten plan än så länge men jag vet inte riktigt hur den skulle fungera. En enkel men eventuellt bra uppgradering hade kanske varit att endast byta ut pipan mot en "full längd" 6.01 pipa(originalpipan går inte hela vägen i bössan). Detta skulle höja utgångshastigheten lite och kanske höja precisionen så pass mycket att bössan inte behöver fler modifieringar. Dock vet jag inte hur ett piplängdsbyte skulle påverka bössan.Kan boxen klara detta? Kommer det att förbättra bössan eller tvärt om?

Ja hoppas på fina och seriösa svar, tack på förhand!
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

TwinkleDew

Re: Ev. köp och trimmning av CM SVD AEG

Inlägg av TwinkleDew »

Det där är väl nog den mest prisvärda du kan köpa. Är pengar inte ett problem köp en Real Sword
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

MakingPeopleCrazy

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!

Affärsredovisningar

Martin_Gustafsson

Har kollat det länkade inlägget. Tack för bra länk!

Borde en ca 550 mm 6.01 pipa vara bättre än en original? Original är 690mm, 6.08.
Sen har jag aldrig fattat varför ett speciellt hop up gummi ska göra susen. Jag förstår såklart att man får en tightare fit om man köper ett nytt. Men vad gör ett speciellt och dyrt gummi?
Mina affärsredovisningar
Airsoft är helt enkelt det fetaste FPS-spelet ever! Sen har det rätt bra grafik också.

Cpt

Inlägg av Cpt »

Behåll originalpipan och investera i ett schysst gummi(eller ge dig på en Sugru hop) som ger konsekvent spinn på kulan. För den delen, använd bra kulor.

Pipans längd kommer ge kulan mer fart då den spenderar längre tid framför lufttrycket och kan därmed ta till sig mer energi(förutsatt att cylindervolymen räcker till). Precisionen kommer däremot inte vara varken bättre eller sämre enligt de erfarenheter jag har. Likväl vad gäller tightheten, teorin är att en tight pipa innebär att kulan studsar mer mellan väggarna och därmed störs hop up spinnen mer, medan i en"o-tight" pipa så studsar den inte lika mycket.

Martin_Gustafsson

Tack för bra svar. Låter vettigt. Något speciellt gummi du har i tanke? Något som man kan köpa i sverige nånstans?

Denna pipa kanske funkar? http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=11199
Den har ju samma längd också!
Mina affärsredovisningar

ohman

Re: Sv: Ev. köp och trimmning av CM SVD AEG

Inlägg av ohman »

Madbulls blå shark-gummi är trevligt, Prometheus gör grymma pipor.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Martin_Gustafsson

Där finns madbull gummin som är av silikon eller ja gummi då.. Va är bäst? Ja menar är man ute efter precision så kan man ju ändå ta det dyraste :P
Sen så finns där olika vinklar. Där står iaf gummi X med degree 70 och sen gummi Y med degree 50.
Mina affärsredovisningar

ohman

Inlägg av ohman »

Degree är hårdheten på gummit. Generellt sett så är silikon bättre (mjukare) än gummi, men silikon slits fortare än gummi, speciellt i högtrimmade bössor. Madbulls blå shark gummin är gummi tror jag, men de är ändå väldigt mjuka.

Dessa hop up gummin var det jag pratade om: Madbull Shark 60 degree och här är pipan Prometheus EG 650mm. Röda Stjärnan hade kanonpriser på Prometheuspipor, men de har varit fullständigt utsålda en längre tid nu.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Cpt

Inlägg av Cpt »

Skippa som sagt ny pipa.

Guarder svarta(hårdare) och genomskinliga(mjukare) är bra gummin. En sugru hop är inte fel heller http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 20&t=12216. Detta gummi har jag även erhållit goda resultat med http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... d=&cat=766

Skriv svar