Hopp.
Skulle använda min Ak för första gången förra helgen och då upptäcker jag plötsligt att den inte fungerade. Fyllda gas magasin, Ra-Tech triggerhus men den orkar/når inte fram att skjuta av. Slaghammaren når inte riktigt fram. Man kan ana ett litet pys men inget mer. Den har avfyrat vad jag vet som den borde tidigare i vår och har bara legat i väntan på varmare väder.
Någon som vet vad jag kan göra? Inställningsfråga? Någon fjäder som har blivit slapp? Blir lite trött på bössor som går sönder medan dom bara ligger.
We ak som inte skjuter
-
Re: We ak som inte skjuter
Ingen? Ingen som haft eller känner igen problemet på en WE eller just deras ak? Tips?
-
plocka isär den och gör rent och smörj upp den. funkar inte det börja kolla efter slitage och trasiga delar... kan ju fortfarande var det där sista skottet som pajjade ngt.
testa med att tömma magasinen på gas, skruva ur outflow valve, spraya lite med silikonolja, skruva tillbaks men inte allt för hårt... kan vara så som du säger att valve knockern inte når fram till ventilen tillräckligt... kan räcka med att du skruvar ur ventilen lite men inte så mkt så att magasinet läcker...