Glock 100m/s +?
Glock 100m/s +?
Ska köpa ny pistol nu och har funderat på http://www.cyberphoto.se/cybairgun/?htt ... ticle=3831
Men jag gillar verkligen Glock utseendet och är även riktigt sugen på en sån. Det som hindrar mig ifrån en Glock är att alla jag hittar ligger på omkring max 90 m/s. Vill gärna ha en som skjuter över 100-105, finns det någon sådan? Gärna hos en svensk ÅF.
Men jag gillar verkligen Glock utseendet och är även riktigt sugen på en sån. Det som hindrar mig ifrån en Glock är att alla jag hittar ligger på omkring max 90 m/s. Vill gärna ha en som skjuter över 100-105, finns det någon sådan? Gärna hos en svensk ÅF.
Re: Glock 100m/s +?
Får man fråga varför den tvunget ska gå över 100m/s? Utgångshastighet spelar väldigt lite roll i hur långt och stabilt kulorna går.
Vill du ha en pistol som kommer hålla galet länge och samtidigt prestera bättre än 95% av alla andra pickor? Skaffa en Tokyo Marui; har själv en TM Glock 17 och
den bara går och går och går och går...
Vill du ha en pistol som kommer hålla galet länge och samtidigt prestera bättre än 95% av alla andra pickor? Skaffa en Tokyo Marui; har själv en TM Glock 17 och
den bara går och går och går och går...

"We're surrounded. That simplifies things."
Ställer mig också tvekande till hur mycket praktisk skillnade de sista 10-15 m/s kommer göra.
Men om det är ditt mål så hjälper:
Precisionspipa, gärna 6.01.
Använd starkare gas.
Kraftigare hammarfjäder.
Kom även ihåg att gas är ganska temperaturberoende, om du lägger dig exakt på 105 nu så kan du mycket väl hamna en bra bit över en varm sommardag.
Men om det är ditt mål så hjälper:
Precisionspipa, gärna 6.01.
Använd starkare gas.
Kraftigare hammarfjäder.
Kom även ihåg att gas är ganska temperaturberoende, om du lägger dig exakt på 105 nu så kan du mycket väl hamna en bra bit över en varm sommardag.
<insert 'cool' one-liner here>
Ohhh en sån till är min första tanke... noob alltså. Men sen tänkte jag, äsch jag ger det en chans.
Första frågan du bör ställa dig själv är, vad skall jag ha pistolen till?
Om du skall ha en pistol för att spela med så räcker 90 m/s gott och väl då pistolen är tänkt som backupvapen och skall användas när du är för nära för att använda din aeg, gbbr, ptw eller liknande vapen. Dessa avstånd vi pratar om är alltså mindre än 10 m, oftast mycket mindre än så. Så du riskerar bara skador på motspelare med högre m/s.
Skall du ha den till prickskytte i trädgården så funkar det fint med högre m/s men då finns det bättre alternativ om man köper en luftpistol.
Dom har bättre precision och skjuter hårdare. Alternativt att man satsar på att bygga en pistol från scratch som är avsedd för precisionskytte. Men då blir det oftast väldigt dyrt.
Så ta en funderare på vad du vill använda din pistol till och välj därefter.
Lycka till.

Första frågan du bör ställa dig själv är, vad skall jag ha pistolen till?
Om du skall ha en pistol för att spela med så räcker 90 m/s gott och väl då pistolen är tänkt som backupvapen och skall användas när du är för nära för att använda din aeg, gbbr, ptw eller liknande vapen. Dessa avstånd vi pratar om är alltså mindre än 10 m, oftast mycket mindre än så. Så du riskerar bara skador på motspelare med högre m/s.
Skall du ha den till prickskytte i trädgården så funkar det fint med högre m/s men då finns det bättre alternativ om man köper en luftpistol.
Dom har bättre precision och skjuter hårdare. Alternativt att man satsar på att bygga en pistol från scratch som är avsedd för precisionskytte. Men då blir det oftast väldigt dyrt.
Så ta en funderare på vad du vill använda din pistol till och välj därefter.
Lycka till.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...
Värt att lägga till är att pistolen vill man ju använda i CQB mest, så om man kommer för högt upp i m/s så måste man ha säkerhetsavstånd. 

Är inte du under 18år blackguyL eller förväxlar jag dig med någon?
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Ärligt talat så finns det ingen bra anledning till att den ska gå över 100. Kändes bara bättre eftersom man gärna tänker att m/s hjälper med precisionen även fast jag har fått förklarat att det är massa annat som spelar roll 
Jag kommer till mestadels använda till den prickskytte, och jag kan inte köpa luftpistol eftersom jag eventuellt kommer använda den i "krig" framöver.
Namboy du får gärna länka den du använder, och gärna(om det finns) en co2 variant.

Jag kommer till mestadels använda till den prickskytte, och jag kan inte köpa luftpistol eftersom jag eventuellt kommer använda den i "krig" framöver.
Namboy du får gärna länka den du använder, och gärna(om det finns) en co2 variant.
Här är den jag använder: http://www.batalj.eu/pistol/2964-tokyo- ... gen-3.html
Den må vara lite dyrare än många andra pistoler, men för de extra pengarna får du ett fruktansvärt pålitligt vapen! Tyvärr kan jag inte hjälpa
dig med en Co2-driven variant.
PS. Länk med lite mer info om pistolen: http://shop.ehobbyasia.com/pistols-gbb- ... ation.html
Den må vara lite dyrare än många andra pistoler, men för de extra pengarna får du ett fruktansvärt pålitligt vapen! Tyvärr kan jag inte hjälpa
dig med en Co2-driven variant.
PS. Länk med lite mer info om pistolen: http://shop.ehobbyasia.com/pistols-gbb- ... ation.html
"We're surrounded. That simplifies things."
Först köper du en sån här: KSC G18C
Sen beställer du dessa mag: RA Tech Co2 mag
Tadaa, Co2-driven helauto glock som inte chronar galet högt (ca 110 m/s på de första skotten enligt youtube). Jag gick själv i samma tankar, men bestämde mig för att helt enkelt köra på green gas magasinen (ca 95 m/s) då den går skitbra med dem.
Sen beställer du dessa mag: RA Tech Co2 mag
Tadaa, Co2-driven helauto glock som inte chronar galet högt (ca 110 m/s på de första skotten enligt youtube). Jag gick själv i samma tankar, men bestämde mig för att helt enkelt köra på green gas magasinen (ca 95 m/s) då den går skitbra med dem.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.