AKS74u upper handguard retainer

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Weasel

AKS74u upper handguard retainer

Inlägg av Weasel »

Någon som möjligtvis vet vad man kan få tag på fanskapet? :)
Har letat mig genom flertalet airsoftbutiker utan att hitta dem.

Vanligtvis sitter de ihop med gasröret som jag förstått det, men alla som ägt en Airsoft AK vet att de sitter löst och att de är väsentliga för att hålla den övre delen av handguarden på plats :)

Det är altså de fästringarna som syns nedan:
Bild

Hade köpt LCTs plasthandguard för dem men den är vad jag kan se antingen discontinued eller out of stock överrallt :P

Alternativt kanske finns någon god själ med metallvana som kan slänga ihop två sådana för en slant?

EDIT; Ah jeez, postade i Utrustning istället för vapen. Modflytt tack och sorry för missen :oops:
Edit2: Tack för flytt av tråd Kether <3 :mrgreen:
DW-13 Polska Fiat kavalleriet

Plinker

Re: AKS74u upper handguard retainer

Inlägg av Plinker »

Vad är det för märke du äger? På de flesta AKs (förutom TM kanske) sitter de inte alls löst utan är, som sig bör, en del av gastuben.
Den handguarden är discontinued just eftersom LCT skärpte till sig och började använda realistisk design istället. ;)

Borde gå att hitta en gastub från en CYMA eller Dboys billigt nånstans...
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

Weasel

Inlägg av Weasel »

Från början var den nog en RK01w från Dboys.
Dock har den blivit så ombyggd en del av förra ägaren så ska jag vara helt ärlig så vet jag inte :lol:

Förhoppningsis så löser det sig nu iom WGC verkar ha magiskt fått in den trähandguard som kommer med dem igår :)

Armyofme

Inlägg av Armyofme »

Weasel

Inlägg av Weasel »

Nja den nedre har lite annan form.
Har fått svar från WGC som tur är att de följer med Dboys trähandguard som de hade fått in igen, så allting kommer få sig ett lycklig slut för min Miniberyl till slut haha

Passar på att tacka för de snabba svaren också :)

Skriv svar