Udda(?) pistongras

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Nielsen

Udda(?) pistongras

Inlägg av Nielsen »

Var ute och spelade igår när kuggarna bestämde sig för att käka upp pistongen, inte allt för ovanligt i en understödsbössa.
Däremot när jag inspekterade slitaget så blev jag lite förundrad, det ser väldigt konstigt ut i mina ögon.

Bild
Bild

Första tanden är nästan helt bortsliten och tand nummer två och tre men inget på tänderna närmast pistonghuvudet.
Det jag kom och tänka på var fel AoE men när jag kikade närmare på kuggarna kontra pistongen så känns det som pistongen har varit rätt shimmad.

Pistongen har väl stått ut mellan 5-7k bulor skulle jag kunna tro med m120 och lite m90 fjäder på slutet. Minns jag rätt är det en billig Dream Army lightweight pistong som jag skulle testa hållbarheten på. Kan inte lista ut varför slitaget ser ut som det gör, då dom första tänderna är dom lättaste för motorn att dra upp.

Vad har ni för teorier?
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Lazt

Re: Udda(?) pistongras

Inlägg av Lazt »

för hög rof kanske? då blir det early engagement även fast det är rätt shimmat för AOE, stämmer bra på en 90fjäder också. pipstopp/delvis pipstopp strippar sådär också ibland.(om bössan inte är tät)
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Nielsen

Inlägg av Nielsen »

Jo det blev rätt hög rof när jag trimmade ner, sen så var fjädern kortare än normalt fick jag se i efterhand. Men då kanske mysteriet är löst, har aldrig sett liknande slitage förut.
Bössan är för övrigt tät.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Lazt

Inlägg av Lazt »

Låter som mystery solved! :)
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Skriv svar