Tips: M4 Hopup.
Re: Tips: M4 Hopup.
vad blir skillnaden mellan ett orginalt hop up hus och madbull ultimate hop up? går kulorna längre eller rakare?
-
Du slipper den skitjobbiga opålitliga o-mekvänliga desigen som m4ors standard hus har. Och har du ett sämre hus innan så får du ju såklart bättre prestanda 

Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
I mitt fall så fick jag följande fördelar när jag bytte till Madbull-huset:
* Bättre hop-effekt (längre kulbana)
* Hop-inställningen stannar där du ställt den och ställer inte om sig när du skjuter
* Bättre tätning (gick från 135-140 till stadiga 150 m/s)
* Bättre matning från samtliga magasin jag testat
* Kulor ramlar inte ur hop up-huset vid magasinbyte (tack vare en smart liten o-ring på matningsröret)
Medges dock att mitt gamla hop up-hus var tämligen kasst. Men jag överväger starkt att beställa ett till åt min SRC M4 med, bara för att slippa den urkassa lösning M4-huset har standard med sina tre kugghjul som onekligen justerar sig själv under spel.
* Bättre hop-effekt (längre kulbana)
* Hop-inställningen stannar där du ställt den och ställer inte om sig när du skjuter
* Bättre tätning (gick från 135-140 till stadiga 150 m/s)
* Bättre matning från samtliga magasin jag testat
* Kulor ramlar inte ur hop up-huset vid magasinbyte (tack vare en smart liten o-ring på matningsröret)
Medges dock att mitt gamla hop up-hus var tämligen kasst. Men jag överväger starkt att beställa ett till åt min SRC M4 med, bara för att slippa den urkassa lösning M4-huset har standard med sina tre kugghjul som onekligen justerar sig själv under spel.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Fyfan vad ballt! Finns det på 5KU huset också månne?* Kulor ramlar inte ur hop up-huset vid magasinbyte (tack vare en smart liten o-ring på matningsröret)
Svårt att säga, men det ser inte ut så från bilden på HKM.
Spåret som jag ringat in på bilden nedan är var den minsta o-ringen sätts fast och håller kulorna på plats. Det ser inte ut som att 5KU varianten har något motsvarande.
Spåret som jag ringat in på bilden nedan är var den minsta o-ringen sätts fast och håller kulorna på plats. Det ser inte ut som att 5KU varianten har något motsvarande.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
-
Hur kan en o-ring på utsidan av huset hålla kvar kulorna inuti?
Ett spår i matningsröret där o ringen sticker igenom.
-