Persistent World setting för airsoft

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Nixon

Re: Presistant World setting för airsoft

Inlägg av Nixon »

Jag ser inget som behov av att en persistent värld behöver diktera någon nivå på rollspel. Det är äpplen och päron i min värld. Jag gillar överambitiösa projekt med storhetsvansinne, så jag är helt för rent allmänt, men misstänker att det kan bli *rätt* svårt att få arr att hänga på. Men försök.
Ot- visst är det "persistent" ni menar?
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

TENGILL

Inlägg av TENGILL »

Bra initiativ, du har ditt lag med dig.
S.T.A.G - Eum qui absistit pudeat
http://stag.cloudspike.com

Teletubbie

Inlägg av Teletubbie »

Jag tror att vi alla, iallafall i denna tråd, nog är rörande överens om det här med rollspelsbiten. Dock så använder vi oss av lite olika terminologi och annat, men det är förståerligt så vi har olika bakgrunder i ämnet som sådant, vilket nog leder till mer missförstånd än vad som är hälsosamt.

Kort och gott så ser jag inga behov av att ha krav på "rollspelande" i den mån att man skall spela någon annan än sig själv, det jag vill få fram är ett mer långsiktigt tänkande i sitt agerande under spelet. Att inse att ens handlingar kan påverka mycket mer än vad som händer just nu och att detta kan ha inverkningar på framtida spel både för ens egen fraktion och andra.

Men det låter för mina öron att vi, som sagt, nog i grund och botten är ganska överens om just den fronten så jag släpper det nu om det är någon som vill diskutera det mer?

Jag skulle väldigt gärna höra vad några spelarrangörer tycker om denna idé?

Om detta projekt får luft under vingarna så kommer naturligtvis även jag att arrangera både större och mindre spel i denna värld, samt administrera sammanflätning och utveckling, men jag vill veta om de andra mer etablerade arrangörerna i vårat avlånga land tycker bra eller anus om detta projekt?

OT: Jag ber om ursäkt på mina bara för den ohelgade akt av felstavning Herr Nixon, och skall göra mitt yttersta för att ej upprepa den. :oops: ;)
S.T.A.G - Eum qui absistit pudeat
gammla nicket: Trygga Räkan

Nixon

Inlägg av Nixon »

Det är alltid snyggare när titeln är rättstavad. Men så är man svensklärare också.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Acepalm

Re: Persistent World setting för airsoft

Inlägg av Acepalm »

@Nixon
Jag fick faktiskt lära mig i skolan att man aldrig skulle påbörja en mening med "Men" ;)

Superfet idé iallafall, hjälper gärna till om hjälp behövs!
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Skriv svar