Jag använder Svenska försvarets skyddsglasögon (North T6500), dessa sitter bra och skall enligt försvaret klara en hagelbössa på 1 m. När jag är klar med dessa glasögon skall jag testa deras påstående
När man får märkes optik är dessa alltid behandlade med medel, detta tar inte lång tid ute i fält sedan är skyddet borta och de börjar "imma". Komplettera med en rengörande och skyddande medel t.ex: Optik Fix.
Sedan använder jag Optik fix, jag har faktiskt ingen aning om denna är bättre eller sämre än andra märken men den funkar bra för mig. Deras hemsida: fixprodukter.nu
Deras hemsida ser ut som en dålig film från 80-talet där sonen fick möjligheten att visa pappan hur bra han är på att sätta upp en hemsida...
Men man kan googla på "köpa optik fix" så hittar man återförsäljare, jag fick min av en jägare och han minns inte vart han köpte denna, typ BilTema, jakt butik eller liknande.
bild.JPG
4 maj 2013, 08:18:
Kanske skall tillägga att när man använder dessa produkter skall man typ spraya och smeta ut med sitt finger. Sedan skall man försiktigt torka bort det från glaset eller plasten. Anledningen är att det skall finnas medel kvar på optiken, så skrubba inte för hårt.