Märken, olagligt?
-
Re: Sv: Märken, olagligt?
Fast Runner, vilken rätt har du att ta ifrån folk märken?
Men jag håller med dig om att man ska respektera märkena och framförallt visa tillbördlig eespekt till de som slitit för dessa och förtjänat dem.
Skulle personligen ALDRIG bära märken jag inte förtjänat, bär inte ens de jag de facto HAR förtjänat......
Men det är ju min ensak.
Sen finns det ju alltid folk som tycker det är tufft och att man blir så mycket bättre människa med ett tyg eller metall emblem på armen eller på baskern... Fast dom är det nog mest synd om...
Men jag håller med dig om att man ska respektera märkena och framförallt visa tillbördlig eespekt till de som slitit för dessa och förtjänat dem.
Skulle personligen ALDRIG bära märken jag inte förtjänat, bär inte ens de jag de facto HAR förtjänat......
Men det är ju min ensak.
Sen finns det ju alltid folk som tycker det är tufft och att man blir så mycket bättre människa med ett tyg eller metall emblem på armen eller på baskern... Fast dom är det nog mest synd om...
Re: Märken, olagligt?
Nämen nu blir jag vansinnig igen då. Airsoft är maskerad. Om du inte skottar fram en lag som tydligt visar att sagda märke absolut inte får bäras av någon som inte genomgått utbildning, så är du helt ute och cyklar. Tar du ifrån folk deras ägodelar? Är du från vettet?
Vi klär ut oss. Vi leker. Till och med impression och milsim är en lek med förlagor. Om det inte är direkt olagligt, har du öht ingenting att säga om vad andra går runt med för märken. Din åsikt får stå för dig, men vill nån annan klä opp sig som KJ eller FJ på airsoftspel, får du väl för höge farao inte komma och hetsa och än mindre rycka prylarna ifrån dem!?
Att bära ett märke är många saker, men först när man påstår sig ha gjort något man inte gjort (i eller utanför airsoft) blir det fel och respektlöst. Och att bära ett KJ-märke är inte att påstå det. Det betyder bara att du gillar KJ och vill klä ut dig till en.
Spänn av.
Vi klär ut oss. Vi leker. Till och med impression och milsim är en lek med förlagor. Om det inte är direkt olagligt, har du öht ingenting att säga om vad andra går runt med för märken. Din åsikt får stå för dig, men vill nån annan klä opp sig som KJ eller FJ på airsoftspel, får du väl för höge farao inte komma och hetsa och än mindre rycka prylarna ifrån dem!?
Att bära ett märke är många saker, men först när man påstår sig ha gjort något man inte gjort (i eller utanför airsoft) blir det fel och respektlöst. Och att bära ett KJ-märke är inte att påstå det. Det betyder bara att du gillar KJ och vill klä ut dig till en.
Spänn av.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.
Håller med Runner som f*n. Utbildningstecken är som pokaler, man förtjänar dom.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "
Ta ifrån i detta fallet var att övertyga dem att ta av sig dem och att förklara sig.
Och vem säger att man får bära märken bara för att man är på ett airsoft spel i nån skog? Allmän plats oavsett om det är spel eller ej.
Spel ja, för många av oss är set ett spel och en lek. Att se vuxna män tro att de är elitsoldater och ha en överlägsen attityd för att de har lagt hela sin inkomst på airsoft är fruktansvärt löjligt. Så "maskerad" betyder nog olika för alla.
Lugn nu Nixon
Och vem säger att man får bära märken bara för att man är på ett airsoft spel i nån skog? Allmän plats oavsett om det är spel eller ej.
Spel ja, för många av oss är set ett spel och en lek. Att se vuxna män tro att de är elitsoldater och ha en överlägsen attityd för att de har lagt hela sin inkomst på airsoft är fruktansvärt löjligt. Så "maskerad" betyder nog olika för alla.
Lugn nu Nixon
Visst. Men knappast på maskerad, eller hur?
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.
Skrev fel i sista stycket på min senaste post. Menar givetvis maskerad.
Och jo, på maskerad följer man lagar och ordningar. Varför skulle man inte göra det?
Airsoft skulle växa i mångas ögon om man inte bar märken.
Det är iaf min erfarenhet
Och jo, på maskerad följer man lagar och ordningar. Varför skulle man inte göra det?
Airsoft skulle växa i mångas ögon om man inte bar märken.
Det är iaf min erfarenhet
Maskerad är ju en sak och visst airsoft är lite maskerad. De jag blir förbannad över är när folk bär svensk uniform med typ treudden eller stadsskytte märke och visar sig offentligt när dom åker till och från spel. Speciellt när de är uppenbart att dom inte tillhör försvaret.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "
Har man inte förtjänat utbildningstecknet
mao treudden, Torleif märket eller dyligt.
Så har du defacto inte rätt att bära det.
Det handlar om att visa respekt för människorna
som har kämpat för rätten att bära märket.
Svårare än så är det inte.
Ja detta vi sysslar med är kanske lek, maskerad
osv för vissa människor men det ändrar ändå inte det
faktum att man ska visa respekt för andra människor
och deras uppnådda mål.
mao treudden, Torleif märket eller dyligt.
Så har du defacto inte rätt att bära det.
Det handlar om att visa respekt för människorna
som har kämpat för rätten att bära märket.
Svårare än så är det inte.
Ja detta vi sysslar med är kanske lek, maskerad
osv för vissa människor men det ändrar ändå inte det
faktum att man ska visa respekt för andra människor
och deras uppnådda mål.
Jo men tjenare... Det var inte meningen att det skulle bli någon fight om saken.
Jag visste inte att det var ett känsligt ämne.
Förstår inte varför man i airsoft inte skulle kunna bära tygmärken om man vill.
Åtminstone jag, har absolut inte tänkt att bära märken som en militär grad utan mer som ett ranking-system i ett airsoftlag.
Då menar jag som t ex , Menig, Fänrik, Sergeant etc.
Dock förstår jag fullt att man som soldat eller fd soldat kan bli irriterad på att folk bär märken som dem i eran syn inte har förtjänat.
Jag ändå svårt att tro att folk som bär olika slags märken och inte har förtjänat dem skulle säga att de har gjort det!
Jag visste inte att det var ett känsligt ämne.
Förstår inte varför man i airsoft inte skulle kunna bära tygmärken om man vill.
Åtminstone jag, har absolut inte tänkt att bära märken som en militär grad utan mer som ett ranking-system i ett airsoftlag.
Då menar jag som t ex , Menig, Fänrik, Sergeant etc.
Dock förstår jag fullt att man som soldat eller fd soldat kan bli irriterad på att folk bär märken som dem i eran syn inte har förtjänat.
Jag ändå svårt att tro att folk som bär olika slags märken och inte har förtjänat dem skulle säga att de har gjort det!
Tycker admin på ASS skulle ta en starkare ställning till att försöka få bort användadet av märken man inte förtjänat (åtminstonde svenska). Detta skulle endast gynna sporten IMO