Twintalker 9500 Airsoft Edition

Nitisk

Re: Sv: Twintalker 9500 Airsoft Edition

Inlägg av Nitisk »

Att PTT'n ska fungera med headset'et är ganska lätt. De flesta använder "standard military pin". Hur det är med radion som är på tal vet jag inte säkert, men den har ju en singel pin kontakt. Det enda jag hittade som var singel pin var "Motorola single pin" länk: http://www.rsov.com/product.php?langId= ... 2&cateId=0
Detta headset kanske kan funka. Nån som kan bekräfta?

Strix

Re: Twintalker 9500 Airsoft Edition

Inlägg av Strix »

Fick ni dessa till o fungera med PTT o headset??
Har likadana fast med ett annat namn
http://www.jula.se/walkie-talkie-wt350-446-mhz-922158
Och dom fungerar inte med någon PTT!
Enbart med det löjliga setet som medföjlde...

dariantel

Inlägg av dariantel »

aldrig testat de varianterna eller stött på dem men ser ut att vara väldigt lika just Twintalker 9500 helt klart.
det är ju en variant med endast en 3,5 mm plugg in för lurar samt mic, så varianter som är uppbyggda med samma sorts kontakt borde fungera då ett headset i stort består utav lite kabel, högtalare och brytare för ptt knappen, finns liksom inte direkt något i dem som borde kunna vara kompatibelt fel.
Däremot kan kontakterna ibland vara uppbyggda olika. Vissa har micen på olika bläck.

PFA

Inlägg av PFA »

För den som undrar kan jag intyga att Motorolas Talkabout-kontakter INTE fungerar i Twintalker 9500; kontakten är 4-5 mm för lång för att passa i komradion. Det som fungerar verkar vara vanliga mobil-headset med 2,5mm-kontakt.
Tänk på döden! - Affärsredovisningar

bewnie

Inlägg av bewnie »

Jag kikade precis på detta som ett alternativ. Det jag undrade över var ju då vilken kontakt som funkade till PTT. Har någon testat detta vidare och vet vilken PTT man ska köpa för att kunna ha dessa ihop med ett headset av bowman-typen?

Lite sen in i diskussionen men vill ju inte köpa något man senare ångrar för att tillbehören man vill ha imte funkar :\

Skriv svar