AK5 Airsoft

maximillian

Re: Sv: AK5 Airsoft

Inlägg av maximillian »

Problemet med både den "gamla" AK5n samt den nya är ju avsaknanden av två sprintar som håller gearboxen på plats.

När kolvskruven skruvas åt så tippar framdelen av boxen upp som gör att det ges utrymme åt kulorna att fastna, det är min teori iaf.

Denna teori får stöd i att när jag demonterade min polares bössa ramlade det ut ett par kulor som låg i anslutning till hoppen.
Och ja, de tre fyra kulor som alltid druttar ut när man plockar väck magasinet hade redan druttat.

Polaren hade tömt ytterligare typ 8 magasin ( han testade alla sina ) mez bössan i olika vinklar och helt utan trassel.

Så jag tackar CPT som fick in mig i dessa tankebanor :razz:

ECHO-ALPHA 2

Re: AK5 Airsoft , gk5c

Inlägg av ECHO-ALPHA 2 »

Köpte min ak5c hos striker och fick hem den och den sköt bara luft och nån enstaka kula, fick några tips att trycka till hopgummit.Funkade
Några skott , skickade tillbaka bössan och efter en kortare test så verkar den funka.Men köper jag en helt ny bössa i 4000 klassen förväntar jag mej bättre kvalitet och funktion.Tycker Ingen skall behöva mecka med sina helt nya bössor.Frågan är nu hur länge kommer den funka nu??.Främre greppet borde dom lagt lite mer krut på och få stadigare så folk slipper byta ut sprinten mot en skruv.Hoppas nu att G&G hittar en general lösning på matningsproblemen.

700mb

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av 700mb »

Köpte du den när den var helt ny? De nya ak5orna ska funka utan problem, dock är man ändå orolig ifall man får en "defekt" kopia :|

Varg

Inlägg av Varg »

https://www.change.org/petitions/guay2- ... impoint-cs

:)

Ni som hänger på andra internationella AS forum kan väl tipsa, tack!
Senast redigerad av 1 Varg, redigerad totalt 0 gånger.
Sandbox Heroes | Sierra Lima

Darksin

Inlägg av Darksin »

Signed!

Spridit till:
Airsoftsociety,airsoftcanada, zeroinforum,airsoft-forum.co.uk, airsoftforum.com plus någon till :)
Senast redigerad av 1 Darksin, redigerad totalt 0 gånger.

FonziE

Inlägg av FonziE »

signed!

HellfireATM

Inlägg av HellfireATM »

Signerat och spridit till andra lag och föreningar.
Lagets lilla gearwhore.

Spelsugen i Uppland?

Lustig

Inlägg av Lustig »

Har haft matningsproblem ett tag som började med att jag dragit åt skruven i kolven, så antog att det var för att GBn hade åkt upp i framkant.

Löste det likt maximillian, slipade bort lite på passbiten mellan GB och bakkanten, limmade på en bricka i lämplig storlek och fick knacka ned den lite lätt. Har bara möjlighet att skjuta några skott hemma i lägenheten, men den matade100% mot tidigare noll.
Airsoft Kiruna

Mina affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=4887

mouse
Admin

Inlägg av mouse »

@maximilian

Har du möjlighet att göra en liten guide med bilder på dina modifieringar? Förstår inte riktigt när det bara är skrivet som text :?
"mmm, kanelbullar. FAN, vet ju inte vad kanelbullar betyder! HELVETE!!"
"Har du något i kakfickan?..... KARTFICKAN!"

Nya affärsredovisningar
Youtube kanal
Instagram

maximillian

Re: Sv: AK5 Airsoft

Inlägg av maximillian »

Ska försöka avsätta lite tid till det....
Få se om jag hinner fota och mecka idag....

Edit: Prövar att skriva lite tydligare i brist på tillgång till bössan och kamera...

1: Plocka isär bössan så övre och undre lådorna är separerade.

2: Mellan Gearbox och undre lådans bakkant sitter en lite hylsa som skruven från kolven går igenom för att sedan skruvas in i GB.

3: Ta hylsan och limma fast en bricka på ca 3-5mm ( jag tog en bricka från en gipsexpander plugg )
VIKTIGT:Se till att brickan hamnar i framkant av hylsan, alltså den ända som INTE har ett spår utfräst!

4: När limmet härdat så knackar man tillbaka hylsan med den fastlimmade brickan på ner mellan GB och undre delen av lådan ( tanken är att det ska vara tight )

5:VIKTIGT! När den modifierade hylsan är på plats så sätter man tillbaka skruven som håller kolven på plats, se till att den får lite gäng in i GB (alltså skruven går igenom vapenkropp+hylsa+in i GB, detta för att hylsan inte ska röra på sig när man smackar ihop allt )

6:Montera ihop bössan igen, det kommer att kärva lite när plattan, som håller pinnen för fjädern till manöverhantaget på plats, ska ner men med lite övertalning så går det.

7: Den lilla brickan tar bort glappet mellan Gearbox och Vapenkropp och hindrar på så sätt Gearboxen att tippa uppåt i framkant när man drar åt kolvskruven.
Samtliga av lagets bössor som haft olika grader av matningsproblem funkade klockrent utan tjabb nu under helgens lir i Laxå.

Skriv svar