EOHack

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Genocide

Re: EOHack

Inlägg av Genocide »

Vad är kostnaden för ett sånt sikte?
Är det liksom hållbart eller blir det lika dyrt som ett RS tex?
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Gnistregn

Inlägg av Gnistregn »

Tack för alla fina kommentarer!

Stygge: Med lite trixande så borde det finnas plats för GPS, eller iaf kompass. Så helt klart möjligt. Kombinerat med GPS + radio skulle man kunna ha waypoints+avstånd till waypoint i displayen.
Monteringen är lite klurig i dagsläget. Det är klart möjligt att designa en "slot-in" som inte kräver något större ingrepp förutom att skruva ur originaldioden och upphängningen, men sladdarna från knapparna behöver lödas om.
Det går att bygga andra sikten, men fördelen med EOTech är att man har väldigt mycket intern volym som inte upptas av någon optik eller elektronik.

Ravenborn: Batteriet jag har i dagsläget är egentligen mindre än vad det behöver vara. Uppskattar batteritiden till ca 8-9 timmar, men finns definitivt plats kvar för ett batteri med minst dubbla kapaciteten.

TwinkleDew: Har ett par olika vägar att gå vad gäller ammoräknandet. Antingen känner jag av spänningsfallet i motorn varje gång den drar bak fjädern, eller så omvandlar jag rekylen i gearboxen till elektrisk puls med ett piezo-element. Men finns säkert flera andra bra/bättre sätt. Tips mottages gärna :)

Genocide: Mina omkostnader hittills för siktet är ca 500:- (inkl. de 200:- jag betalade för själva siktet). Hållbarheten är lite bättre än vad den var innan, då alla rörliga delar är bortplockade. Och behöver man laga något sitter allt utom själva skärmen i batteriutrymmet.

Vad gäller patent så är det inte aktuellt. Kostar massvis och ger egentligen inget reellt skydd. Oftast är det bäst att bara tuta och köra, och erbjuda det som kinakloner oftast inte kan erbjuda (kvalitet, support etc).

Teacher

Inlägg av Teacher »

Spännande projekt!

Får du för dig att köpa in ett gäng sikten och modda om så tror jag garanterat att du har en hel del köpare här på forumet :)
Jag är själv en av dem.
JTF-S - Village Sniper
Serious Business

Genocide

Inlägg av Genocide »

I second that! Skulle gladeligen montera på min 50cal och ge dig all cred!
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Crying Scum

Inlägg av Crying Scum »

Instant buy warningar där :D

Men syns OLED skärmen/siktet utomhus under stark solljus?
War is won by the man with the bigger gun

Gnistregn

Inlägg av Gnistregn »

Crying Scum skrev:Men syns OLED skärmen/siktet utomhus under stark solljus?
Dessvärre är skärmen inte så ljusstark som man skulle kunna önska. Starkt solljus bleker ut den rätt bra. Lyckligtvis kör jag i princip enbart CQB inomhus. ;)
En annan begränsning är att min digitala kalibrering aldrig kan vara lika precist som ett "analogt" sikte man justerar medelst skruvande. Gör ingenting om man använder det för kortare avstånd, men kan kanske vara frustrerande om man försöker tweaka in det för långa distanser.
Får i version 2 kombinera originaldioden med OLED-skärm :)

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Jag norpar väldigt gärna en, dra igång en kickstarter vettja?

Jag skulle gärna se att det här kunde monteras in i ett ELCAN eller Spectre sikte (jag är en sån där tomte som inte gillar EOTech ur en ren estetisk synvinkel).
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Gnistregn

Inlägg av Gnistregn »

A_Müller skrev:Jag skulle gärna se att det här kunde monteras in i ett ELCAN eller Spectre sikte (jag är en sån där tomte som inte gillar EOTech ur en ren estetisk synvinkel).
Vore extremt smutt att sätta i Spectre (estetiskt en favorit), men tveksam till vad som får plats. Även om skärmen är liten (25x7 mm!) så tror jag det är för klurigt att sätta i cylindriska sikten.

ohman

Inlägg av ohman »

Absolut, bara säga till om du tänker tillverka fler av dessa! :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Nitisk

Inlägg av Nitisk »

Hur är styrkan på skärmen vid solljus? Vet ju att en del kinasikten är lite klena med sin diod.

Att man inte kan så har teknik själv, blir ju avundsjuk! :mrgreen:

Edit: Nu var jag för sen, redan besvarat såg jag..

Skulle du inte kunna integrera inställningsmöjligheten för dioden, så man flyttar hela skärmen? -> Ställer in grovt digitalt i skärmen, och finjusterar med originalskruvarna på sidan.

Skriv svar