AK5 Airsoft

Skepparn

Re: AK5 Airsoft

Inlägg av Skepparn »

Liten info:

Fick in ett originalmagg på reparation där hjulet inte gick att skruva på. Berodde på att botteplattan skjutits en bit så att hjulet hakade i den.
Jobbar på Röda Stjärnan

Shepherd

Inlägg av Shepherd »

Okej! Tack björn!
KWA MP7
JG G36C
KSP 90B

SAM:R

Furir207

Inlägg av Furir207 »

Jag har testat Airsoftbutikens lösning på vapenets matningsproblem på två stycken bössor nu - och än så länge är lösningen 100% fungerande.

Vet inte hur mycket jag har slipat upp den lilla kopplingen mellan hop-uphuset och magasinet dock - men magkänsla har visat sig fungerat bra båda gångerna.

Darksin

Inlägg av Darksin »

Vet inte om detta blir felpostat osv. Men tyckte det var någon tidigare i tråden som sa att aimpoint CS kopia kanske skulle komma detta år?
Mailade i alla fall Guay2 och frågade om det låg någon sanning i detta då jag är väldigt intresserad i just detta rps!
Fick svar idag, löd som detta:

"Hello Christoffer,

Currently, we are developing the replica for AK5D, but dot sight is not schedule in the near future. If you could start a petition online for Aimpoint replica, and send me the link, then I could post it on our official facebook. If we could get a nice number of votes, then maybe I could push the schedule and speed up the process.

If you have any question, please let me know.

Thank you and have a nice day.

Rick Huang sales5@guay2.com"

Så dåkommer min fråga? Någon som har mer koll än mig på hur man startar en petition? Det var i alla fall framgångsrikt med AK5C!
Och grattis till er alla som är sugna på AK5D! :)

//Darksin

Shepherd

Inlägg av Shepherd »

När jag prata med G&G om AK5D så det dom hade problem med var att få plats med batteriet i handguarden.

Jag frågade om de skulle komma ett konverteringskit från AK5C till AK5D.

"The trouble is the space in handguard of AK5D. If the battery has to go to the rear, then the conversion kit probably not going to work."
KWA MP7
JG G36C
KSP 90B

SAM:R

700mb

Inlägg av 700mb »

På airsoft mässan i Göteborg pratade jag med en försäljare om ak5c, han infomerade mig att det är bara den första batchen det var fel på och de nya de har fått hem nu ska fungera normalt med magasin samt en annan pistong/cylinder eller något (är dålig på sådant). Vet inte om det har tagits upp innan men tyckte det var bäst att skriva ner så ingen blir avskräckt att köpa ak5c :)

maximillian

Re: Sv: AK5 Airsoft

Inlägg av maximillian »

Då kan jag alltså vara säker på att min tillhör första batchen8-)

Värre lösning på att få ner M/S har jag inte sett maken till.

Inte nog med att cylindern och fjädern sitter bakvänt, dom har en klack i övre delen av GB samt en urfasning i cyllen så man inte kan vända på den....

Men we shall overcome med hjälp av lite bågfilsslaktande!

Förresten, slipar man hela "röret" som är för tight eller är det uppe eller nere som gäller?

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

jag satte i en normal cylinder som ska vara för just den piplängden och moddade den lika dant med en fil!
Helvetes! Den där är ju stenhård!

maximillian

Inlägg av maximillian »

Right.....

Testade att slipa ner matarröret från magasinet men det funkade inte riktigt ändå, man fick iväg fler kulor innan den slutade mata...

Fick hem min lagkamrats AK5C nu på morgonen eftersom han hade samma problem så jag sa att jag kan försöka med den samtidigt.

Sen slog det mig att CPT hade skrivit några rader om en alternativ lösning så jag tänkte jag börjar med den innan jag slipar på polarns bössa.

Sagt och gjort, lossa kolv och alla skruvar där, delade bössan...

Då noterade jag att det är ett minimalt mellanrum mellan den hylsa som sitter mellan GB och vapenkroppen så den glappar lite.
Tanken att det kanske får Gearboxen att tilta upp i framkant när man drar skruven som håller kolven på plats slog mig.

Fram med en bricka i lämplig tjocklek och limmade den på framdelen av hylsan, alltså INTE där utfasningen för plattan som håller Rekylfjädern på plats.

Jag såg till att det var så pass tight så man var tvungen att knacka hela ekipaget på plats med lite kärlek.
Satte sedan i skruven för kolven så den fick lite gäng, tänkte att allt kanske hoppar bort när man sätter ihop bössan.

Smackade ihop allt igen, i med batteri och körde ca 50 bulor ur ett mag som inte matade mer än ett par 4-5 förut samt testade polarens midcap som inte matade alls tidigare.

Inga bekymmer alls :)

Ska se om det funkar på min men ser inte varför det inte skulle det, dom är köpta samtidigt från samma ÅF.

Så där, det var mitt bidrag med erfarenheter från morgonens mekande.

/J

Edit: Modden verkar funka i min bössa med, ca 180bul utan minsta tillstymmelse av tjabb.
Om någon testar så kan Ni väl skriva här så man vet om det funkar "på riktigt" :)

[KAS]Björn

Inlägg av [KAS]Björn »

vi skulle haft en problemtråd förak5:n
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Skriv svar