Äldre nybörjare med några frågor.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
famidrive

Re: Äldre nybörjare med några frågor.

Inlägg av famidrive »

A_Müller skrev:för att fördydliga, det heter magasinläpp (tror twinkle syftade på just det men i plural, kan nog läsas lite felaktigt då).
Ah...nåväl, verkar som om de enda som hade det enligt interwebs var 'vapenbutiken'. Men inte längre...blir väl att importera då. Hur är
det förresten med magasin som använder sig av co2 patroner istället för gas? Det borde kunna fungera om man byter ut manteln åtminstonde?
Kommer ett paket med en hel del interna delar och nån yttre.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

...men, men... Mjaääh? Eller, va?

V3 lådorna har oftast varit bättre än de ursprungliga V2 lådorna, men de senare brukar vara förstärkta till den grad att detta inte längre utgöra något större problem.
Vill man ha en låda som garanterat klarar tyngre fjädrar så är de förlängda/förstärkta lådorna man finner i SR25 rejäla doningar, annars klarar även 249-lådan det mesta, och är mycket trevligare att mecka med.
Hur som helst är spruckna lådor inte alls ett speciellt stort problem nu (är du ändå osäker med en V2, kasta in en M-block) för tiden, vanligare är pistong/kuggras, och då vill du som nybörjare ha en låda som är lätt att komma i och ur; t.ex. en med quick spring. På tidigare nämnda interna delar spelar det ingen som helst roll om du har en V2 eller V3 (or any other), de är byggda på samma funktionsgrund, oavsett vad vissa påstår (nästa gång jag får höra att V2-låder magiskt "äter pistonger" och att det skulle vara ett typfel för just V2 så riskerar jag att spontant fatta eld). Det är lite av en modern "skröna".

Dock håller jag med övriga, skall du skjuta prick så är det mycket trevligare att skjuta luftgevär, de är träffsäkrare på alla sätt och vis.
En GBBR är garanterat roligare att skjuta med rent upplevelsemässigt, men träffsäkerheten får lida.
[/quote]
Pistonger har jag aldrig haft problem med i V2. Dock sprucken front skavda kablar blablabla.... Och försök få in en mblock i en MP5a. Varför jag föredrar jus AK är väl både p.g.a V3 och det underbart meckvänliga hopuphuset.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Twinkledew: det är inte v2 det är fel på det är du som är dålig på att mecka, blink blink! ;)

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Spruckna boxar har jag sett allt från V1 till V3 till V7, det är absolut inget som man bara ser i V2 boxar...
Och ja, det kan ju vara en personlig preferens att arbeta i en V3 box, men det är inget definitivt svar och inget som hjälper TS.
Senast redigerad av 1 A_Müller, redigerad totalt 0 gånger.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Kocken149 skrev:Twinkledew: det är inte v2 det är fel på det är du som är dålig på att mecka, blink blink! ;)
;) M14 är nästan trevligare än m4 mekmässigt. Dock så suger ju siktena på ak. Det kan jag ge er ;)
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

famidrive

Inlägg av famidrive »

Tjo. Tänkte bara dela med mig av några bilder.
Beställer läppen asap så jag ha lite kul!

Bild
Bild

Skriv svar