...men, men... Mjaääh? Eller, va?
V3 lådorna har oftast varit bättre än de ursprungliga V2 lådorna, men de senare brukar vara förstärkta till den grad att detta inte längre utgöra något större problem.
Vill man ha en låda som garanterat klarar tyngre fjädrar så är de förlängda/förstärkta lådorna man finner i SR25 rejäla doningar, annars klarar även 249-lådan det mesta, och är mycket trevligare att mecka med.
Hur som helst är spruckna lådor inte alls ett speciellt stort problem nu (är du ändå osäker med en V2, kasta in en M-block) för tiden, vanligare är pistong/kuggras, och då vill du som nybörjare ha en låda som är lätt att komma i och ur; t.ex. en med quick spring. På tidigare nämnda interna delar spelar det ingen som helst roll om du har en V2 eller V3 (or any other), de är byggda på samma funktionsgrund, oavsett vad vissa påstår (nästa gång jag får höra att V2-låder magiskt "äter pistonger" och att det skulle vara ett typfel för just V2 så riskerar jag att spontant fatta eld). Det är lite av en modern "skröna".
Dock håller jag med övriga, skall du skjuta prick så är det mycket trevligare att skjuta luftgevär, de är träffsäkrare på alla sätt och vis.
En GBBR är garanterat roligare att skjuta med rent upplevelsemässigt, men träffsäkerheten får lida.
[/quote]
Pistonger har jag aldrig haft problem med i V2. Dock sprucken front skavda kablar blablabla.... Och försök få in en mblock i en MP5a. Varför jag föredrar jus AK är väl både p.g.a V3 och det underbart meckvänliga hopuphuset.