Skillnad mellan mauser sr pro & WELL L96 Adjustable Stok

Jonas_evo

Re: Skillnad mellan mauser sr pro & WELL L96 Adjustable Stok

Inlägg av Jonas_evo »

Jag är överaskande nöjd över hur bra bössan faktiskt går direkt ur lådan... det enda jag gjort är att ta bort luftströmsbegränsningen & justerat hopup, bössan går rakt och fint & träffar smala föremål på grymma avstånd.. ska bli spännande att se hur mycket bättre den blir med lite uppgraderingsprylar... :D

idag körde jag med min m4 på ryggen som backup, men tycke det vart ganska klumpigt & man ryckte inte gärna upp den utan lät polaren plocka dom som kom för nära istället...
vad kör ni andra med för backup?
känns som att en riktigt bra pistol som är riktigt tyst skulle sitta fint... några tips?

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Jag har legat på latsidan lite i vinter och inte spelat så mycket på grund av jobb mm. Men som du sa i PM:et. En NBB Mk23 är vad jag använder. Den är hyfsat förlåtande med kallar väder dessutom. Ingen super precision men den skjuter väldigt långt och är väldigt tyst.

Nu är det dock lite för kallt för den fortfarande så en cyma AEP kanske vore ett bättre alternativ. Jag har bara erfarenhet av glocken och den är kanon, rent speltekniskt åtminstone. De kostar dessutom inte mer än ett par starköl på krogen och är till råga på allt helt lagliga att ta in.
Lgt. Skalptagare

Skogsmulle

Inlägg av Skogsmulle »

Ang MK23,

TMs mk23 har ruskig precision, tyst som en fis, och gas snål.(konsekvent träffbild på över 40m)
ASG har också en mk23(är den Kimjoh har) Denna går att få lika tyst, men precisionen är sämre.

Ditt val av sidearm hänger helt på din spelstil enligt mig.

Vilken sorts sniper vill/kommer du vara?

Kommer du vara den osynliga, stationära, "death from a bush" sniper(Tänk Vavann56 på youtube) så rekommenderar jag en mk23a(Tm om plånbok tillåter)

Eller kommer du vara en offensiv sniper(Tänk Caferacing på youtube) så rekommenderar jag en m11, mp7, mp9, gbb
You Can't have Manslaughter Without Laughter!

Black Forest Group

Jonas_evo

Inlägg av Jonas_evo »

har kommit över endel upgrades till bössan...
pdi hophus, cylinder & v trigger.
madbull 6,03pipa, promethius hard hopup.
fick även 2st fjädrar 1,5j & 1,8j
dock är delarna i cylindern fortfarande av plast. bör man inte byta dom mot något bättre i aluminium? eller kommer plasten att hålla?
har någon koll på dessa fjädrar va dom bör ge i utgångshastighet?
någon som har fler tips på upgrades? vill gärna ha lite mer fjong i bössan...
jag kör med 0,40 kulor btw...

kimjoh560

Re: Sv: Skillnad mellan mauser sr pro & WELL L96 Adjustable

Inlägg av kimjoh560 »

Den starkaste är ungefär som originalfjädern (1,8 joule ~ 135 m/s med 0, 20) så du behöver nog inte uppgradera något i cylindern till en början.

Personligen skulle jag vilja ha en betydligt kraftigare fjäder. 140-ish trim är något av en gråzon. Man måste inte ha supertrim i en sniper men det hjälper dig att kunna nå längre än skogstrimmade AEG:er och den ökade precisionen som tyngre kulor medför är ett stort pluss.

Jag föreslår att du kompletterar med ett cylinderkit från airsoftpro.cz (eller PDI om du vill lägga de pengarna) samt en 150-170 fjäder.

I min mainbössa växlar jag mellan 150 och 170 fjäder beroende på spelområde.
Lgt. Skalptagare

Jonas_evo

Inlägg av Jonas_evo »

Vart får man tag på en pdi bolt eller ett kitt? Någon som kan länka till vilken modell man bör välja?
Länka gärna till fjäder också :)

kimjoh560

Re: Sv: Skillnad mellan mauser sr pro & WELL L96 Adjustable

Inlägg av kimjoh560 »

X-fire.org är PDi's webshop

Maruzen type96 heter kategorin du letar efter.

Många asien åf saluför också PDi ifall du tycker x-fire är rörigt. T.ex. Redwolfairsoft, wgcshop, uncompany, ehobbyasia mfl.
Lgt. Skalptagare

Skriv svar