KSP58 /Mag58 av en Echo1 m240
Re: KSP58 /Mag58 av en Echo1 m240
Såg ju bra ut med färgen där! Är det något som måste härdas? Verkar den reptålig?
Ska bli kul att se hur kolven blir till kroppen!
Ska bli kul att se hur kolven blir till kroppen!
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.
Cry havoc, and let slip the hogs of war.
Nu 2dagar efter så är det fortfarande lite känsligt, ungefär som vanlig färg men enl. infon skall det bli emaljhårt när härdat helt klart. Själva ytan är lite sträv och grynig väldigt lik parkerized/fosfaterad yta när den är ny. Nu börjar det roliga med att börja montera RS delar.
RS delarna smälter bra in. Här är siktet på plats.
Obitwo : Sprayade du bara den nya färgen över den svarta eller var du tvungen att putsa bort den ?
Än så länge ser det fantastiskt ut och är INTE alls avis
Än så länge ser det fantastiskt ut och är INTE alls avis

Undrar också om den är reptålig samt om det krävdes något grundarbete eller sprayade du direkt på? I övrigt är det en jäkligt fin finnish på den där! 

Jag har bara tvättat med t- röd och sprayat på.Den svenske åf Sverab menade att det går fint att spraya rakt över gammal färg så länge den är fast men på am forum för bilrenoverare så sandpapprar / blästrar de innan sprayar på. Ingen aning om det påverkar- tog det lättaste först och får väl göra om om det inte sitter. Nuläget( 3 dgr) så har det fäst bra men går att repa , ung som färg, men räknar med en vecka innan jag kan kommentera slutres. Ytan är iallafall väldigt lik riktig parkerizing tom vid vidröring. Man kan påverka ytan ber hur nära man sprayar. Testade på ett mag alldeles för nära- och det blev en blank tjock kompakt gröt. 30-50cm ifrån så
får man rätt textur/ sträv grynighet..
får man rätt textur/ sträv grynighet..
Det är ju så bra så att jag funderar på att måla om mina bössor.
har du lust att ge en länk till någon schyst svensk Åf som har dessa färger i lager? 

Visst: www.skevab.se -är den ende i Sverige som jag hittat
Under tiden som jag slipar gasregulator, lock mm så tänkte jag bara underhålla med lite jämförelsebilder mellan RS och Echo delar:
Underbeslagen är "lika som bär". RS är dock blank-lackat (och gjort i fräst alu. tillskillnad ifrån Echos gjutna potmetal) Att RS varbygel är lite grövre och med "inbuktningar" är för att det inte är en standardvarbygel utan en belgisk sk vinter-variant.
Likadant för bipoden, här är största skillnaden RS blankare lack och Echo1 matt-svart, men även att "basen" / huvudet/ fästet i bössan" är i stål.Re: KSP58 /Mag58 av en Echo1 m240
Det tar sin tid och det gäller att hitta den,höhö. Tex RS bipodhuvudet kräver oxå slipning då det är 2mm högre än Echos variant och slår i pipan så att det inte går att montera förräns det är nedslipat. Retligt men en del av processen. Snart skall alla delarna vara anpassade och hela bössan kan fotograferas i sin helhet

Blev inte riktigt klok på hur du menade med bipodet som medföljde på echo1 240, var hela benstödet med bipodhuvud gjort i stål eller var bipodhuvud gjort av potmetall ?