Köpa AEG med tillbehör, kika :) (Taiwangun?)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
vallin

Re: Köpa AEG med tillbehör, kika :) (Taiwangun?)

Inlägg av vallin »

PJ-bössorna från TWG har ju minst M120 fjädrar i sig, så den kan ju gå trögt (Men känns ju som att det inte borde vara något problem med det).
Vad kör du med för batteri?

En polare beställde en PJ4 RIS och har inte haft samma problem, detta med batteriet som följde med (8.4V 1200 mAh).
Kan det annars vara så att kabeln är skadad och det "läcker" kräm ur batteriet?

vapenbrodern

Inlägg av vapenbrodern »

@Twist Hum, intressant. Låter vettigt (motorn). Vet inte riktigt heller hur reglerna ser ut i EU.

@vallin: Japp, sitter en M120 i denna. 9.6V rekommenderas och medföljer. Jag har testat med det medföljande (9,6V, verkar vara ganska noname/budget), ett annat 9.6V (kommer ej ihåg märket) samt ett 8.4V batteri. Båda 9.6V-varianterna har varit av en något mindre typ - inte fullstora men inte så små heller. 8.4V-batteriet var fullstort vill jag minnas.

Okej, följde dock ett 9.6V med denna. Angående kabelskada: Svårt att veta då jag inte har öppnat bössan, men känns osannolikt att det har uppkommit efter att jag har mottagit vapnet. Produktionsfel/måndagsexemplar kanske?

Picazzo

Inlägg av Picazzo »

Det du bör tänka på när du får för dig att skaffa en SRC t.ex är att de inte har samma delar som alla andra AEG's, deras nossle är lite grövre, deras gearbox har inte exakt samma mått (men passar om man filar lite) externt skiljer det rätt mycket på vissa modeller när det kommer till passform etc, Kolvrörets omkrets, på t.ex Mp5 så passar inte vanlig AEG kolv osv osv då de helt enkelt har egna mått på många saker.

ohman

Inlägg av ohman »

Ja du bör tänka på säkerhetsavstånd 20m endast SEMI.
1.64J, 420 fps, den faller in under Auto B, 10 m säkerhetsavstånd och auto går finfint.
I alla fall så länge man följer VSAF-tabellen vilket de flesta gör.
ag är dock måttligt sugen på att skicka den till Polen och tillbaka, och dessutom riskera att stå för båda frakterna och eventuell felsökningsavgift.
Det ska inte tillkomma någon felsökningsavgift, du har 12 månaders garanti på TWG om du inte öppnar gearboxen. Och jag misstänker att de betalar frakten eftersom de ber dig skicka den med ordinarie post och inte express. De är bra att ha att göra med generellt sett, och jag har personligen aldrig haft några problem med dem när felaktigheter uppstått.
Det du bör tänka på när du får för dig att skaffa en SRC t.ex är att de inte har samma delar som alla andra AEG's, deras nossle är lite grövre, deras gearbox har inte exakt samma mått (men passar om man filar lite) externt skiljer det rätt mycket på vissa modeller när det kommer till passform etc
Inget av detta stämmer på deras M4-varianter (av gen III), mått på gearbox är standard V2, interna delar är kompatibla, ser ingen skillnad på nozzel, passar utmärkt ihop med tredjepartsprylar så långt jag testat hittills. Överlag bra prestanda i bössan från fabrik, nytt gummi och möjligen en precpipa så är man good to go.

Gällande deras G36/XM8 gen III är de internt bland det bästa man kan köpa direkt ur butik. Enda minuset är just deras hopuphus, tyvärr måste man byta magbrunn (eller fixa själv) om man ska byta till standard då deras hus har matningsröret inbyggt och inte som andra modeller där röret sitter i magasinbrunnen. Passar utmärkt att byta till en magasinbrunn från JG/CA eller dylikt dock så det är inte ett allt för stort problem. Externt så är nog Ares/Umarex eller Classic Army de enda som är bättre. Siktet på G36orna är ganska kasst hos SRC modellerna.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

vapenbrodern

Inlägg av vapenbrodern »

Jag lade märke till att man fick med en 8.4V-laddare till vapnet - men det medföljande batteriet är på 9.6V. (Detta förutsatt att jag inte har lyckats blanda ihop den medföljande laddaren med en jag redan hade, men jag tror inte att det är fallet.) Detta borde ju innebära att motorn inte får tillräckligt hög spänning. Vet inte hur troligt detta är med tanke på hur snabbt den laddade ur batterierna i vilket fall, men det kanske kan vara en ledtråd.
Laddaren jag pratar om är från "Shantou Hua Jun Electronic Co.Ltd.", och har en liten lysdiod på sig. Låter det bekant? Kan det vara den från TWG?

@ohman Okej, då blir det nog att skicka tillbaka vapnet om det inte löser sig inom kort.

Namboy

Inlägg av Namboy »

Någonting jag aldrig gör är att använda medföljande laddare. Aldrig. De åker rakt ner i tunnan så fort jag öppnar paketet. :)
Ett tips är att skaffa en IMAX-laddare (31230 laddare i en, typ) då dessa är billiga men håller extremt hög kvalitet. Finns på eBay, Hobbyking och liknande ställen.
"We're surrounded. That simplifies things."

vapenbrodern

Inlägg av vapenbrodern »

Okej, ser intressant ut. Känns väldigt praktiskt att ha en "smart" laddare.

Goda nyheter allesammans: Igår skulle jag ladda det medföljande 9.6V-batteriet med den medföljande 8.4V-laddaren för att se om problemet kvarstod. Jag tänkte att 5h (300mA laddare, 1200mAh batteri) var lagom. "Tyvärr" glömde jag bort batteriet, och det laddades istället i 7 timmar. Jag har sedan dess skjutit 600 (!) kulor utan några tecken på trött batteri (jämfört med 30-40 kulor förra sommaren). WOOOOO :P

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Det är omöjligt att överladda ett 9,6 V batteri med en 8,4 V laddare, eller nätadapter egentligen. Så fort batteriets spänning överstiger nätadapterns så slutar det ta emot laddning. Det är lite som att fylla ett däck med luft. Om man har en pump som ger 2 bars tryck som mest så kommer den inte att kunna få i mer luft i däcket när däckets tryck når 2 bar.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar