Val av nytt vapen!

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
iTz Lorenzzon

Val av nytt vapen!

Inlägg av iTz Lorenzzon »

Hej mitt vapen är/var en dboys scar-l och har bara krånglat och nu har stocken gått av :( Känner inte för att köpa en ny då dom är så svåra och få tag på och har förlorat intresset i den. Jag har varit o funderat på vad för vapen jag ska införskaffa istället. Ska på berget näst nästa år som sniper/recon med en kompis och undrar vad jag ska införskaffa först. ps (har en MB03)

Det jag tänkt välja på är mellan PJ25 http://www.taiwangun.com/sniper_rifles/pj25_p_j_1.html (är väldigt sugen på en semi sniper)
Och en CA mp5sd6 http://www.specshop.pl/product_info.php ... P5_SD6_B&T

Spelar mest close combat nu. Men körde mycket sniper tidigare som jag vill ta upp igen fast är sugen på en semi-sniper. :)

Plinker

Re: Val av nytt vapen!

Inlägg av Plinker »

Misstänker att Dboysen du ägt är av bättre kvalité än CA'n... ;)
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Yes. Köp en CYMA MP5 istället.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

MiqaFox

Inlägg av MiqaFox »

Det är ju helt olika vapen. Så hur du tror att någon annan än du skulle kunna göra det valet begriper jag inte. :roll:

Vill du ha en MP5:a så funkar säkert CA:n även om det säkert finns billigare alt. bättre alternativ.

SR-25:an finns det en hel del om på forumet om man orkar söka lite.

Allt handlar om vad du själv vill, ingen kan välja det åt dig.

Går inte riktigt att jämföra en SR-25 med en MP5, möjligtvis om frågan hade varit "Jag vill ha en snajper/seekuubee-bössa, vilken är bäst?", så hade man kunnat lämna ett svar.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

iTz Lorenzzon

Tror jag tar mp5an känns som ett starkare alternativ med tanke på att jag redan har en bra boltaction men ingen bra el längre. men vad skulle kunna då vara bättre val än Classic armys mp5a? skulle cymas ebb vara bättre? tänker framförallt på att det externa ska vara så starkt som möjligt med tanke på att jag byter gearbox direkt ändå. ;)

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Cyma är nog bättre externt :roll:

iTz Lorenzzon

okej tack! Då väntar jag då på att taiwangun får tillbaka dom i lager då :D

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Classic army har ju typ samma pris för en sportline som cyma har för sina helmetall

ohman

Inlägg av ohman »

iTz Lorenzzon skrev:skulle cymas ebb vara bättre? tänker framförallt på att det externa ska vara så starkt som möjligt med tanke på att jag byter gearbox direkt ändå. ;)
Om du vill ha det så starkt som möjligt är väl det bästa att köra modellen utan EBB (extra slitage och fler rörliga delar)? Och varför byta GB? Cymas gearboxar är helt ok till förträffliga? Möjligen gå igenom den och fixa shims samt rensa ut lite fett, om du känner dig sugen, annars kommer den nog snurra på fint oavsett.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar