Combat Shirt för långa?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Le Gradovic

Re: Combat Shirt för långa?

Inlägg av Le Gradovic »

Går i samma linje som biffen; Helikon har något tunt silkesmaterial i "kroppen", likt det som fanns på första generationens Crye. 5.11 har liknande material som FROG och Crye CS. Dock kan jag meddela att en riktig Crye-tröja ligger på knappt 1300. Så det är ju inte ett helt uteslutet alternativ.

Sen har TS för ovanlighetens skull även ett par i lager just nu:
http://www.toysoldier.com.hk/product_de ... 465&size=3

Dessa är exakta kopior på Gen 3 Crye MARSOC. Rätt material dessutom.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

popup

Inlägg av popup »

40.23€ @ http://www.e-militaria.pl/c-22_61/shirts-combat-shirt + international shipping cost in European Union usually it’s 10-15 euro.Shipping in EU are realized by UPS. Polsk/engelsk-sida lite knepig att handla hos, men allt jag har beställt har kommit fram utan problem.

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Det här kommer säkert sluta i fiasko med att jag tröttnar och köper ett komplett set Crye AC.

RagDoll

Inlägg av RagDoll »

Haha! Kolla in UKtacticals priser på 5.11 combat shirt. Har för mig att dem var något förmånligare än hos svenska ÅF... Bara ett litet tips :-)
Ses i siktet!

RagDoll - Route Tango
ragdoll@routetango.st

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

5.11: Medium satt perfekt i kroppen. Ärmarna var dock på tok för korta. Large missade jag helt att testa.

Helikon: Medium för tight. Large slut. XL för kort i ärmarna. Gillade inte tyget på kroppen. Alldeles för tunt och fladdrigt.

Biffen

Inlägg av Biffen »

Ungefär som jag trodde då... Helikon har riktigt skumma storlekar. Deras 3XL combat shirt var mindre än min XL FROG så storlekarna är knepiga. Men om du köper en Large i 5.11 så blir den kanske lite lösare över kroppen men ändå lång nog. Beställ annars på ebay och köp en medium long...
SWST W04

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

5.11:an är fortfarande intressant. Kändes riktigt skön och jag kommer åka tillbaks och testa Large.

Medium Long hade varit optimal men det finns inte vad jag kan se på http://www.511tactical.com/

[EDIT] Large är enbart 1" längre i ärmen. Det räcker nog inte. /ledsengubbesmiley
Senast redigerad av 1 Gwlyddyn, redigerad totalt 0 gånger.

RagDoll

Inlägg av RagDoll »

Dem har tyvärr bara S/M/L/XL isch inte regular/long.
Ses i siktet!

RagDoll - Route Tango
ragdoll@routetango.st

Biffen

Inlägg av Biffen »

Jag tror nog att large är lite bredare över axlarna också vilket borde ge lite extra längd på armarna... Det enda alternativet är väl att prova en large helt enkelt.
SWST W04

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Ska ordna det i veckan som kommer. Enda nackdelen med 5.11 är att den enbart finns enfärgade eller i Multicam.

Skriv svar