Lipo kunnig nån?

Neknuz

Lipo kunnig nån?

Inlägg av Neknuz »

Tjena. Köpte nyligen ett lipo batteri som tydligen är på 7.6v såg jag sedan enligt ehobbyasia.
http://shop.ehobbyasia.com/bb-battery/b ... -type.html

Saken är den att den driver inte runt motorn i bössan. Batteriet är laddat och ligger på runt 8.3v då. Men när jag skjuter så sjunker den till endast 1.3v typ, när de ska ligga runt 7.4v

Är någon cell konstig eller har jag fattat fel med de att de inte är lipo eller vad kan detta vara? är ju ballanserings kontakt och allt?

//Krille

Allan_g

Re: Lipo kunnig nån?

Inlägg av Allan_g »

Vad har du för AEG? Vilken motor samt fjäder?
Har du löd om kontakten till deans?

Detta kan bero på ett antal olika saker,
Något tar emot i din bössa som detta svaga batteri med 15c urladdning inte klarar av, eller en motor/fjäder som kräver lite starkare batteri.

Om kontakten är dålig på anslutningen antigen original eller om du har löder om kontakter och kall-löder så kommer du få just sådana här problem.

Du kan ju kolla de saker och återkoppla.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Neknuz

Inlägg av Neknuz »

har original kontakter men den har full kontakt på stiften och ett annat 7.4v 15c lipo jag har är inga problem att snurra motorn med.
har ej lödat om den heller utan allt är original.
provat batteriet på flera olika bössor och de blir likadant så vapen och motor spelar ingen roll.
saken är ju att batteriet droppar till 1.3v vid användning vilket de inte ska göra. de ska ju ligga runt 7.4v vid användning.

Schultz

Inlägg av Schultz »

Låter som ett trasigt/urladdat batteri
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Neknuz

Inlägg av Neknuz »

batteriet är fullladdat och ligger på 8.3v. HAde de vart urladdat eller en cell dålig hade laddaren sagt till detta och vägrat ladda vilket den inte gör.

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Det är lasten som gör att den tappar spänning, frågan är varför tappar den så mycket.

Sist jag såg likadant fall som ditt var det hos en kompis med ett nyinköpt 7,4V Lipo, den mätte bra på volt samt gick att ladda ur och upp utan problem. Han kunde inte heller skjuta med det batteri. I hans fall var det självförvållat när han bytte från crap-maja till Deans.

Till sist lödde han om kontakten och sedan dess fungerade hans batteri bra.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Pitbull

Inlägg av Pitbull »

Låter ju som om det är ett urladdat batteri.
Du kan ju ladda upp det och laddaren visar inga tecken på att någon cell är kass och inte tar laddning.
Då är det nog så att du har fått ett dåligt batteri från butik / åf tyvärr.

Har själv varit med om detta en gång där det visade sig att det var fel på batteriet.
Hör av dig till återförsäljaren

Neknuz

Inlägg av Neknuz »

Batteriet är som sagt fullt laddat och håller normal volt och laddaren visar inga defekter under laddning.
Ska kolla kontakten en extra gång annars blir de att gnälla lite till ehobby.

spittblaze

Inlägg av spittblaze »

Sitter röd sladd från batteriet till röd sladd från bössan och samma vissa med den svarta?!?
Har haft det problemet med nyinköpta batterier!!
BAZINGA, i don´t care
PTW User

Neknuz

Inlägg av Neknuz »

jepp färgerna stämmer. den driver fram pistongen en bit men inte hela vägen så den snurrar rätt håll.

Skriv svar