Vietnamscenario 2013 28-30 JUNI

SgtMcNasty

Re: Vietnamscenario 2013 28-30 JUNI

Inlägg av SgtMcNasty »

Åter igen inte mitt spel, men jag tycker inte någon av dom bössorna är ok.
Kängorna känns mer ok men det går ju att köpa ett par billiga US jungelkängor vilket är helt ok.
Visst ska man inte ha för höga krav, men blir mer Vietnam spel om folk åtminstone har basgrejjerna klara.

instant

Inlägg av instant »

Mig veterligen har jag aldrig sett varken aksu eller scorpion på nån sida i konflikten....men finns det ref så finns det ref.

Tikka

Inlägg av Tikka »

Jag frågade med anledning att jag sett just aksu och scorpion på bilder från tidigare spel, M90 låter jag vara osagt.

Funderar starkt på detta spel men skulle veta hur kraven är ställda. Det svar jag vill ha är givetvis att vare sig aksu, scorpion eller M90 kängor är att rekommendera. :D
" - Var och en blir salig på sin tro."
Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=770

SgtMcNasty

Inlägg av SgtMcNasty »

Om du vill veta hur högt kraven är ställda föreslår jag att du läser info i första posten.
Utrustningskrav Vapen: - Relativt hög då typ alla vapentyper finns att få tag på inom airsoft nu.
Vapen som användes under konflikten är okey alltså.
Har du något som är snarlikt eller fanns men är trots det udda så går det antagligen att fixa beroende på vad du vill spela som. Kontakta gärna mig via PM så kan vi försöka lösa detta.

Utrustningskrav kläder Relativt högt
Sträva efter att återge din gestalts utrustning så bra som möjligt. Bra US uniformer eller VC kläder finns att få tag på för inte allt för mycket idag. Det kommer komma upp förslag på utrustning här snart.
Se vår hemsida för mer info angående utrustning: http://www.nam.info.se

Nielsen

Inlägg av Nielsen »

Fasiken, hoppas verkligen jag hinner dra ihop grejerna som jag vill ha. Blev förseningar med både det ena och det andra. Är sjukt pepp inför detta!
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

SgtMcNasty

Inlägg av SgtMcNasty »

Vad är det som fattas?

TAC Ordinator

Inlägg av TAC Ordinator »

Angående utrustningskrav:

Som det redan står "Sträva efter att återge din gestalts utrustning så bra som möjligt".

Man försöker ha så korrekt som möjligt alltså. Titta på tidsenliga bilder, foton, filmklipp och ta inspiration därifrån är att rekommendera. Om man har bra utrustning men sedan kanske enstaka föremål inte är exakt tidsenliga så påverkar det inte intrycket i stort.

Ex: AKSU stämmer inte då den kom först 74. Men om man nu inte har annat, ex att Typ56 bössan pajade precise innan spelet så kan man se mellan fingrarna för att ändå kunna vara med och spela - bössorna är ganska lika och sätter man i ett vanligt Ak Mz så kan man låtsas att det är en fältmodifierad, nerkortad Ak47a. Men det blir ju inte snyggt om alla har det!

Kängor: Ja samma där. Jättebra om alla kan ha rätt, men som just VC har även jag spelat med ex M90 kängor när jag vet det är svår terräng med träsk och stenigt och vill klara ett 24h spel utan att sabba fötterna, då väljer jag bort sandalarna med gummisulan tyvärr. Så nära fienden kommer man sällan så man kan inspektera skona från nära håll - men visst skulle det vara coolt om alla som spelar VC hade gummikängor gjorda av bildäck. Men då vi som spelar VC inte alla är asiater så kanske man har svårt att efterlikna förebilden till 100% redan där...

Alltså: Försök hålla hög standard, men gör det praktiskt för er så ni kan spela 24h och ha kul.

Appropå Vz61 så har jag på militärmuseet i Prag läst om att de skickade tusentals Vz58, Uk59 och Vz61 till kommunister i Asien (Vietnam, Cambodia) under kriget. Pansarmusset vid Lesany har en hel avdelning som tar upp Tjeckoslovakisk militärmateriell som användes under Vietnamkriget. Det fanns massa med foton på NVA utrustade nästan enbart med Tjeckiska vapen. Massa av fotona var iofs när Vietnameser fick militär utbildning i Tjeckien, bla luftvärnsförband.

Men det fanns bland annat denna bildserie som skall vara foton som museet fick från någon amerikan som tog dem efter attacken mot Tan Son Nhat airport under TET offensiven 1968.
Bild

instant

Inlägg av instant »

i stand corrected :D

Nielsen

Inlägg av Nielsen »

Har sele, uniform och boonie på gång. Saknar väl kängor och bössa, men borde inte vara några problem att fixa dessa innan spelet.
Är väl lite smådetaljer som granater och fickor som vore trevligt att få klart också.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

SgtMcNasty

Inlägg av SgtMcNasty »

Jag har säkert lite fickor att låna ut annars.

Skriv svar