Tjenare tänkte försöka att bygga ihop ett lowcap-midcap mag av mitt RS M249 kasset.
Min tanke är att kanske ta ett ca 7-8mm rör och böja det runt i en ring så att jag får i något mellan 200-500 kulor.
Ska sedan stoppa in detta i kasseten och därifrån hitta på något som gör att den går upp i min A&K M249.
Men mitt problem är att jag behöver fjädrar antingen flera eller en väldigt lång och tänkte att jag skulle kolla om det finns någon som vet var jag kan få tag i det? "utan att behöva öppna magg"
Mvh Tomas Hazee
vart kan man köpa magasin fjädrar?
Re: vart kan man köpa magasin fjädrar?
Dom här grabbarna verkar kunna fjädrar. Jag skulle dock dra ett snabbt mail till dom och fråga om det ens är realistiskt att ha en såpass lång fjäder eftersom den kommer väga massvis och därmed antagligen behöva hjälp att knuffa upp sig själv.
Skulle gissa på att du kommer behöva göra en "smartare" lösning än doublestack, antagligen ett flertal doublestack-spiraler som doublestackar mot varandra i slutändan (tänk C-magg).
Skulle gissa på att du kommer behöva göra en "smartare" lösning än doublestack, antagligen ett flertal doublestack-spiraler som doublestackar mot varandra i slutändan (tänk C-magg).
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
-
Var det inte någon på forumet som hade använt ett P90 mag till sitt ksp-bygge?
som egentligen var hicap men man behövde bara snurra upp det en gång typ. Rymde runt 200 om jag minns rätt.
som egentligen var hicap men man behövde bara snurra upp det en gång typ. Rymde runt 200 om jag minns rätt.
Var inte det en US .50 cal?
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Yes, det var en .50 cal. Dessutom var det en hel P90 inne i själva kroppen på KSPn. 
Funkade utmärkt men det lär knappast få plats i en M249-kassett.

Funkade utmärkt men det lär knappast få plats i en M249-kassett.
"We're surrounded. That simplifies things."
-
Ah juste.
Min poäng var att man kanske kan försöka baka in något annat magasin i kassetten.
Min poäng var att man kanske kan försöka baka in något annat magasin i kassetten.