Ja jag vet..Jag har sockerförbud på spel..
haha.
Vi får se vad Boogieman säger om lagen och så. Borde ju kunna ställa frågan till polis med, hur de skulle tolkat ett
utandningsprov som visar på "fylla" under ett airsoftspel.
Sen tycker jag det är fel att kalla detta för häxjakt, eller ens anse ämnet som löjligt. Jag har inte under mina 11 år i hobbyn
sett någon som knarkat, men senare fått reda på att det funnits spelare som knaprat piller eller varit höga på spel.
(De spelar inte längre.) Bara för man inte ser det, så finns det tyvärr. Oavsett hur många år man har i ryggen.
Med risk att någon kanske fattar fel eller tar åt sig av fel anledningar, så är det väl så att de som inte kan spela airsoft utan att dricka
alkohol (lättöl, etc whatever) är de som är eller kan bli problemet.
En arr är inte ute efter att kränka några rättigheter, trampa på någons ego eller maskulinitet.. genom att säga "fyfy, inte dricka alko på spel,
för det är inget du kan hantera."
Detta handlar i grund och bottem (IMHO) om att se till att airsoften har så rent samvete som möjligt, med tanke på hur fort saker och ting
skiter sig hos media, kommuner, markägare eller andra instanser, så fort något mög dyker upp.
Ingen och ingen inom hobbyn tjänar det minsta på att vara toleranta eller se genom fingrarna på folk som sitter och dricker på spel eller kommer dit så bakis så de stinker fylla, sluddrar eller ligger o sover under en buske på spel för att nyktra till.