Etiny ECU Till CTW Team Alpha
-
- Inlägg: 83
- Blev medlem: ons jul 11, 2012 7:17 am
Etiny ECU Till CTW Team Alpha
Tjo, en lite fundering är det värt att skaffa en Etiny ECU till en ny CTW eller är det enda fördelen
att man får mer plats i tuben? eller finns det andra fördelar?
att man får mer plats i tuben? eller finns det andra fördelar?
Re: Etiny ECU Till CTW Team Alpha
Fick svar av tillverkaren.
Etiny kretsen skall funka med 7.4v.
Den tar mindre plats i tuben. Har bättre kvalité på kablarna och bättre design på kretsen = mindre värme som produceras och lite snabbare rof, men inget supermärkbart i ROF skillnad.
Etiny kretsen skall funka med 7.4v.
Den tar mindre plats i tuben. Har bättre kvalité på kablarna och bättre design på kretsen = mindre värme som produceras och lite snabbare rof, men inget supermärkbart i ROF skillnad.
-
- Inlägg: 83
- Blev medlem: ons jul 11, 2012 7:17 am
Re: Etiny ECU Till CTW Team Alpha
Hej, jag har ju Etiny både bak och fram,
men så fort jag stoppar i ett batteri så brinner säkringen upp, (testat med olika batterier)
kan motorn göra det? eller är det kretsen som har brunnit?
kan jag testa det på något vis?
men så fort jag stoppar i ett batteri så brinner säkringen upp, (testat med olika batterier)
kan motorn göra det? eller är det kretsen som har brunnit?
kan jag testa det på något vis?
Re: Etiny ECU Till CTW Team Alpha
Motorn snurrar inte om den inte får ström. Om den får ström fast du inte har slutit den elektriska kretsen själv genom att trycka på avtryckaren är det någonting på vägen som gör det av sig själv.
Nu är jag inte jätteinsatt i hur dom olika kretsarna sitter ihop i varandra i en TW men koppla ur motorn, ta fram en multimeter och börja så nära batteriet som möjligt att leta efter slutna kretsar.
Jag skulle sätta pengar på att en krets har brunnit.
Nu är jag inte jätteinsatt i hur dom olika kretsarna sitter ihop i varandra i en TW men koppla ur motorn, ta fram en multimeter och börja så nära batteriet som möjligt att leta efter slutna kretsar.
Jag skulle sätta pengar på att en krets har brunnit.
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Re: Etiny ECU Till CTW Team Alpha
Skalade signalkablar kan också bränna säkringar. Kortslutning är inte helt omöjligt.
-
- Inlägg: 83
- Blev medlem: ons jul 11, 2012 7:17 am
Re: Etiny ECU Till CTW Team Alpha
jag har plockat ur allt så jag bara hadde kretsen och kopla på ström å den, och då rök säkringen endå,
så jag åker på att köpa ny
ska försöka få tag på en ny beggad motor oxå
så jag åker på att köpa ny
ska försöka få tag på en ny beggad motor oxå
-
- Inlägg: 83
- Blev medlem: ons jul 11, 2012 7:17 am
Re: Etiny ECU Till CTW Team Alpha
Nu har jag fått allt att fungera igen!
men jag har på Auto (3burst) så efter 3 skott så precockar den, så trycker en andra gång å avtryckaren så släpper den de fjärde skotett.
och det hela upprepas hela tiden.
men jag har på Auto (3burst) så efter 3 skott så precockar den, så trycker en andra gång å avtryckaren så släpper den de fjärde skotett.
och det hela upprepas hela tiden.
Etiny ECU Till CTW Team Alpha
Fyller på med en ny fråga som berör ämnet TA2 och Etiny!
Celsius säger själva att man ska köra 11,1V 1200mAh 20C cyl.90-110ms och sen 11,1V 2400mAh 20C cyl.120m/s->.
Vad klarar E-Tiny som lägst kontra högst ang. batterier! 7,4V? mAh, C-tal? kontra 11,1V? mAh, C-tal?
Vad behöver man tänka på då detta system då det verkar vara känsligare än t.ex AEGs version av mosfet kallad ASCU II, som pallar en hel del enl mina egna erfarenheter av batterier.
Celsius säger själva att man ska köra 11,1V 1200mAh 20C cyl.90-110ms och sen 11,1V 2400mAh 20C cyl.120m/s->.
Vad klarar E-Tiny som lägst kontra högst ang. batterier! 7,4V? mAh, C-tal? kontra 11,1V? mAh, C-tal?
Vad behöver man tänka på då detta system då det verkar vara känsligare än t.ex AEGs version av mosfet kallad ASCU II, som pallar en hel del enl mina egna erfarenheter av batterier.
Senast redigerad av 1 fester, redigerad totalt 0 gånger.
Re: Etiny ECU Till CTW Team Alpha
Etiny själva har sagt att kretsen pallar 7.4v lipo utan problem.
C värde spelade ingen roll.
C värde spelade ingen roll.
Re: Etiny ECU Till CTW Team Alpha
Hur är det då med 11,1 lipo? Min Etiny har också brunnit men vet inte om det beror på 11,1 lipo eller att jag kört fcc 2,5 i för tajt motorgrepp....
Kört FireFox 11,1 20c samt Kong Power 11,1 20c!
Kört FireFox 11,1 20c samt Kong Power 11,1 20c!