Äldre nybörjare med några frågor.
Re: Äldre nybörjare med några frågor.
Jag har ett luftgevär i kaliber 5.5 och det skjuter förbannat bra. Den kalibern kräver dock licens i dagsläget.
Hahahahaha.... Det mest befängda svar jag läst på länge..TwinkleDew skrev:En AEG. Närmre bestämt en AK.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
-
haha! Vad då? Dom håller ju långt mycket längre än alla andra gearboxar.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Nja. V3 är ofta helt ok men jag har fått ut mest bul från en m249 och högst trim från en v2 med mblock
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
V3 är, oftast, mer pålitlig ur lådan. Men V3 är absolut inte begränsad till AK som modell, och när det gäller uppgraderingspotential så är det en helt annan sak och beror inte direkt på versionen på lådan utan kvalitén och passformen på det du smäller i den samt hur tät lådan sen är.
Ok. Jag fick äntligen min TM Hi Capa 4.3 idag. Som vanligt så har jag otrolig tur i oturen att inte få
några plastbitar i ögonen när magasinets fjäder flög upp och spräckte halva 'kammaren' som håller
en kula i taget.
Vad ska jag göra? Det enda att köpa ett nytt magasin? Nästan jobbigare att ha en GBB som jag
inte kan använda än att vänta på den.
några plastbitar i ögonen när magasinets fjäder flög upp och spräckte halva 'kammaren' som håller
en kula i taget.
Vad ska jag göra? Det enda att köpa ett nytt magasin? Nästan jobbigare att ha en GBB som jag
inte kan använda än att vänta på den.
-
Kolla om du hittar nån magasinsläpp någonstans.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Aha. Det var så det hette! Ska se om det finns några reserver häromkring. Tack!
för att fördydliga, det heter magasinläpp (tror twinkle syftade på just det men i plural, kan nog läsas lite felaktigt då).
-
TwinkleDew skrev:En AEG. Närmre bestämt en AK.
...men, men... Mjaääh? Eller, va?
V3 lådorna har oftast varit bättre än de ursprungliga V2 lådorna, men de senare brukar vara förstärkta till den grad att detta inte längre utgöra något större problem.
Vill man ha en låda som garanterat klarar tyngre fjädrar så är de förlängda/förstärkta lådorna man finner i SR25 rejäla doningar, annars klarar även 249-lådan det mesta, och är mycket trevligare att mecka med.
Hur som helst är spruckna lådor inte alls ett speciellt stort problem nu (är du ändå osäker med en V2, kasta in en M-block) för tiden, vanligare är pistong/kuggras, och då vill du som nybörjare ha en låda som är lätt att komma i och ur; t.ex. en med quick spring. På tidigare nämnda interna delar spelar det ingen som helst roll om du har en V2 eller V3 (or any other), de är byggda på samma funktionsgrund, oavsett vad vissa påstår (nästa gång jag får höra att V2-låder magiskt "äter pistonger" och att det skulle vara ett typfel för just V2 så riskerar jag att spontant fatta eld). Det är lite av en modern "skröna".
Dock håller jag med övriga, skall du skjuta prick så är det mycket trevligare att skjuta luftgevär, de är träffsäkrare på alla sätt och vis.
En GBBR är garanterat roligare att skjuta med rent upplevelsemässigt, men träffsäkerheten får lida.
The Ammunition Magician
Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia
Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia