Sugru Flat hop up
Re: Sugru Flat hop up
Jag kör med en tvådelad, platt spacer, som även den är tillverkad av sugru, då hophuset har två armar.
Jag kan öka kulvikten till 0.43 (kör med 0.4) men det ger mig ingenting, då kulorna är svarta!
Jag har slipat lite mer på gummit och nu kan jag få lagom hop-effekt. Än så länge verkar det gå riktigt bra.
Jag kan öka kulvikten till 0.43 (kör med 0.4) men det ger mig ingenting, då kulorna är svarta!
Jag har slipat lite mer på gummit och nu kan jag få lagom hop-effekt. Än så länge verkar det gå riktigt bra.
Inget slitage än vad jag kan se.
Det var hyffsat "svårt" att slipa i det också.
Det var hyffsat "svårt" att slipa i det också.
Är lite nyfiken på hur det gick.... Vad blev slutsatsen här? Presterar Surgun likt en R-Hop eller bättre?
Testade igår min M14-ebr med sugruhop.
Körde tidigare med guarders svarta gummi, bössan gör 125 m/s.
Jämfört med gummit innan så går den bra mycket bättre, jämnare och längre. Kommer göra lite mer tester nu i helgen som kommer. Har gjort ett gummi till PTW också, får se hur den funkar. Hittills har jag bara blivit imponerad.
Körde tidigare med guarders svarta gummi, bössan gör 125 m/s.
Jämfört med gummit innan så går den bra mycket bättre, jämnare och längre. Kommer göra lite mer tester nu i helgen som kommer. Har gjort ett gummi till PTW också, får se hur den funkar. Hittills har jag bara blivit imponerad.
Låter Lovande! Återkom gärna efter ytterligare tester! = )
Jag har inte haft samma tur. Gummit vägra återgå efter att det tryckts ned så jag får mega-hop konstant. Oavsett hur mycket jag slipar. Taints resultat skänker hopp så jag ska fotsätta att testa.
Lgt. Skalptagare
Märkligt, mina skapelser vill väldigt gärna återgå till sin gjutna form. Har testat klämma ihop gummit med polygrip utan att det deformerats. Kanske ditt "fönster" i pipan har väldigt skarpa kanter som agerar hullingar när gummit tryckts ned?
Kan även passa på att säga att om du ser att gummit sticker ner så kommer du ha hop of doom.
Kan även passa på att säga att om du ser att gummit sticker ner så kommer du ha hop of doom.
Jag har också varit inte lite på de banorna faktiskt. Nått lurt är det allt. Men det kan också vara hopuphuset eller spacern som inte vill lira riktigt.
Hop of doom var ordet. Jag testade först med 0 hop med gummit lätt synligt i pipan... jag har aldrig sett ett vapen skjuta i 90 graders vinkel tidigare
Jodå, egenskaperna du beskriver känner jag med igen då jag gått bärsärk med sugru på allt möjligt här hemma.
Hop of doom var ordet. Jag testade först med 0 hop med gummit lätt synligt i pipan... jag har aldrig sett ett vapen skjuta i 90 graders vinkel tidigare

Jodå, egenskaperna du beskriver känner jag med igen då jag gått bärsärk med sugru på allt möjligt här hemma.
Lgt. Skalptagare