11,1 V Lipo

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
TwinkleDew

11,1 V Lipo

Inlägg av TwinkleDew »

Jag och polarna har precis börjat använda LiPo. Ett stort steg som jag absolut inte ångrar! Men men, känner att 7,4 v ger ganska tråkig rof i de flesta av våra bössor. Är det värt att byta till 11,1 V? Att byta en strippad pistong eller så är aldrig några problem det kan jag.

F.ö kör vi med alla möjlioga vapen. Dom jag oroar mig över mest är dom vapen med V2.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Paxz

Re: 11,1 V Lipo

Inlägg av Paxz »

Kör ni med mosfet i någon av era bössor? Om inte så hade jag isf rekommenderat er att testa med det först. 7.4V med mosfet blir lite ett mellanting mellan 7.4V och 11.1V.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Nepp ingen mosfet... Det är så sjukt dyrt...

Paxz

Inlägg av Paxz »

Sjukt dyrt för en Skepparnstyle/WA-Fet (eller Gates Pico SSR eller GDS-4005) mosfet á 150-200spänn? Jag tycker inte det är så farligt om man kollar vad allt annat till airsoft kostar, speciellt inte med tanke på hur pass bättre effekt man får. Vad har ni för motorer i era bössor? Har man bara en standard motor så kan 7.4V upplevas som tråkigt. Har man dock någon fetare High torque modell så blir både responsen och RoFen galet mycket bättre. Speciellt om man kör med mosfet till detta.

Edit: Oavsett vilket så lär det bli billigare att skaffa en mosfet istället för ett nytt 11.1V batteri, speciellt om ni vill ha något vettigt.

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

-"You made me lol!"

Sedan när blev en Mosfet dyr? Visst finns det dyra som kostar 800 kronor men en sån MÅSTE man ju faktiskt inte ha. 200 kronor är inte ens dyrt om man är smålänning.

Paxz

Inlägg av Paxz »

+1 Gwlyddyn. Jag är smålänning själv, och jag skulle aldrig klara mig utan mosfet i en bössa.

Har ni flera bössor att skaffa mosfet till så kan det vara en fördel att skaffa någon som är urkopplingsbar. Då behöver ni bara installera kablar i eran backup bössa och flytta kretsen till denna när den skall användas.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Vi är ca 7 personer. Vi har 4 batteriet a 7,4 v. På hobbyking kostar ett 11,1 typ 7 $. Var kan man få tag på billiga mosfets?

Cpt

Inlägg av Cpt »

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

50 kr. Man har ju sett dyrare ;)

Paxz

Inlägg av Paxz »

Synd bara att den inte har AB. Annars är det en utmärkt mosfet som ska hålla samma prestanda som deras större (och dyrare) GDS-4005.

Skriv svar