Om du läser genom kimjohs guide i sniper forumet här, sen struntar i alla externa ändringar, så får du snabbt en översikt över ungefär hur mycket du minst behöver lägga ut för att ha en fungerande sniper.
Well MB06 500kr
Kikarsikte 3-9x basic kikarsikte 200kr
Uppgraderingskit 200kr
hopup gummi 50kr
540mm prec. pipa 300kr
Hopuphus 250kr
Att få något som funkar för mindre än det är tveksamt (kikarsikte går ju att förhandla bort förstås). Det landar dig rätt fint på 1500:- men till det tillkommer även frakt, vilket lär bli 150-300:- till. Utöver dessa delar krävs en hel del jobb av dig själv med för att lösa andra problem, men kolla sniper forumet info finns där.
billig sniper, för en titt?
Re: billig sniper, för en titt?
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Kan ju tipsa om att gå med i köp och sälj så ser du vilka priser det ligger på när det är beggat...
Affärsredovisning: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=26074
Jag själv har beställt en JG BAR 10 för att testa på som sniper men som alla säger är originalena inte mkt att hänga i granen, själv tänkte jag byta ut vart eftersom jag kör. Surt bara om man sen kommer på att efter man lagt ner ca 2-4 k på en sniper för att den ska gå bra inte va något för mig :/
bra ide kan vara att följa med någon annan sniper som spotter, och kanske få låna någons gevär lite. eller hitta något företag som hyr ut snipergevär till spel. Finnas här i Uppsala iaf.
jag har redan en bössa, men ville bara testa. tror nog jag kör på den för 999kr från rödastjärnan! kanske går till butiken någon gång nästa vecka! tack för tipset
ps. trodde det var dyrt i rödastjärnan så jag kollade inte där
tack för allt!
(jag är över 18)
ps. trodde det var dyrt i rödastjärnan så jag kollade inte där

tack för allt!
(jag är över 18)
Re: Sv: billig sniper, för en titt?
Det gör du helt rätt i. Den där bössan är bland det mest prisvärda som finns och en av de billigaste att uppgradera. Men utan kikarsikte lika användbar som en stekpanna för skytte.
Jag gav aldrig mina en chans med originaldelar utan började peta i uppgrades direkt. Den kanske skjuter bra ur lådan.
För ungefär samma pris får du bössan, trimkit och kikarsikte hos taiwangun.com
Jag gav aldrig mina en chans med originaldelar utan började peta i uppgrades direkt. Den kanske skjuter bra ur lådan.
För ungefär samma pris får du bössan, trimkit och kikarsikte hos taiwangun.com
Lgt. Skalptagare