Montera bort?
Montera bort?
Hej ja har en lmt m4 ris och på den sitter det främre siktet det som är monterat på pipan.kan man ta bort den det sitter även ett mettalstag som går inn under riset, men den kanske inte fyller nån funktion?
Re: Montera bort?
Om du kan ta bort det så sitter det oftast en eller 2 små insed på undersidan av siktet som låser fast siktet mot ytterpipan. :>
/Olle
/Olle
http://www.youtube.com/watch?v=4KBH5P8HMeU
Riktigt så smidigt är det dock inte på alla. Har du otur så kan plattan bakom siktet som håller handguarden/RIS/RAS på plats tillhöra siktet så när du väl ta bort den så finns det inget där framme som håller handguarden på plats.
Riktigt så smidigt är det dock inte på alla. Har du otur så kan plattan bakom siktet som håller handguarden/RIS/RAS på plats tillhöra siktet så när du väl ta bort den så finns det inget där framme som håller handguarden på plats.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
-
Det är precis som Paxz säger, frontsiktet håller fast ringen som håller fast hela front r.i.set, men du kan ersätta frontsiktet med ett gasblock ifall du tycker att det är ivägen.
Har samma bössa själv, det enda negativa är att dem har troligtvis satt fast deltaringen med superlim eller dylikt, för den går INTE att få av, så tyvärr är free-float rail out of question, men det kan vara olika från bössa till bössa,
Iallafall, om du inte vill skaffa ett gasblock så har Striker inne ett VLTOR folding sight tower, ser ut som en liten railbit med ett flip up sikte inbyggt som ersätter originalfrontsiktet!
Hoppas det hjälpte!
Har samma bössa själv, det enda negativa är att dem har troligtvis satt fast deltaringen med superlim eller dylikt, för den går INTE att få av, så tyvärr är free-float rail out of question, men det kan vara olika från bössa till bössa,
Iallafall, om du inte vill skaffa ett gasblock så har Striker inne ett VLTOR folding sight tower, ser ut som en liten railbit med ett flip up sikte inbyggt som ersätter originalfrontsiktet!
Hoppas det hjälpte!

Provat med varmluftspistol? Vanligt gänglås brukar ge med sig vid cirkus 70 grader C, i kombination med en redig polygrip eller rörtång går det mesta att få loss. Varmluft är bättre än öppen låga då man slipper riskera att smälta skitlegeringen och det är snällare mot ev ytbehandling.
Så nu har ja tagit bort det vet du om ytter pipan är delad så man kan korta ned den lite eller måsta man köpa en ny pipa.inner o yttre
-
Stygge: haha jadu, jag lånade min tjejs plattång, värmde upp deltaringen och barrelnuten den tills den vart riktigt het, sen höll jag i bössan medans farsan vred med en enorm polygrip, hände ingenting, har tillochmed knäckt ett deltaringsverktyg på fanskapet!
Och pipan är en och samma del, om du vill ha en kortare så får du köpa det, finns i cqb variant om jag inte.misstar mig, vet ej dock hur mkt kortare den är

Och pipan är en och samma del, om du vill ha en kortare så får du köpa det, finns i cqb variant om jag inte.misstar mig, vet ej dock hur mkt kortare den är