Ärligt talat så vet jag inte om det är Njesk som åker fast om det är en privatperson som skickar. Isf hade man kunnat sätta dit folk lite hur som helst genom att bara skicka olagliga prylar. Känns som det måste vara mer till det än så. Sen vet jag inte vad posten säger om du skickar sakerna i delar, men då är det nog större risk att de klassas som ett riktigt vapen istället och då måste det skickas med deras "Värde" tjänst vill jag minnas. Får nog kolla lite närmare på detta imorgon när man inte sitter och halvsover över tangentbordet.
Däremot så spelar det ingen roll om din far eller någon annan skickar det då det fortfarande importeras till landet. Alltså blir det bara en onödig resa till Frankrike eftersom det ändå kommer skickas vidare till Sverige vid någon tidpunkt.
Jag håller med Titan, kan du så köp en i Sverige istället. Om detta inte duger så finns det flera företag som kan importera åt dig annars om du har någon specifik i åtanke, tror detta gäller företag också som bör ha speciella tillstånd för import av dessa då de kan köpa in och sälja inrikes. Vapenbutiken är en av de företag som erbjuder denna tjänsten.
http://www.vapenbutiken.com/?p=17