PGC Version3 MAX Gearbox for TOP / CA M249 Series

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
kungaron

PGC Version3 MAX Gearbox for TOP / CA M249 Series

Inlägg av kungaron »

Någon som känner igen denna gearbox och som mekat med den?

fester

Re: PGC Version3 MAX Gearbox for TOP / CA M249 Series

Inlägg av fester »

Vad är det du undrar ang mekandet i en M249box?
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

kungaron

Inlägg av kungaron »

Jag undrar för jag har precis fått en sån i mina ägor ;)

Skiljer sig den mycket från A&Ks gearbox?

Är det en kvailtetsbox ?

Vad jag läst på nätet finns de inte längre men folk talar gott om dem på utländskasidor. Och det verkar sitta ganska bra internals i den orginal

fester

Inlägg av fester »

Håll i den hårt ;)

Ja den lär nog inte fallera för dig.
Att meka med en sådan brukar inte vara värre än någon annan gearbox då alla i princip har samma grund uppbyggnad.
Denna är nog inge värre för dig att pilla med än A&Ks egna ska du se.

Om du inte provar, hur ska du då lära dig :)

Var bara metodisk och ha tålamod, viktigast av allt ha inte tummen mitt i handen :D
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

kungaron

Inlägg av kungaron »

hehe vi har lika tänk. Ska absoslut meka med den, jag har ju mekat endel med A&K nu...

Men det jag är lite kluven över är att hitta reservdelar till den då det verkar saknas lite här och där (kanske inte iofs, då jag inte mekat med den ännu bara besiktat okulärt). Men de mesta går väl att hitta (t.ex nån skruv som håller ihop boxen osv) men om det är sånt som inte finns i järnhandeln då får man väl söka här :lol:

AEAN

Inlägg av AEAN »

Vi har haft en sådan i en äldre "MK46:a".

Mek-mässigt är den som vilken 249:box som helst, men den kommer ju att hålla i alla evighet då den är av CNC:ad Alu. Detta gör även att den är väldigt mycket lättare vilket kan vara gott. Den största fördelen jag såg med denna är att man fäster hoppen i själva boxen, detta med lite justeringar kan göra det till ett väldigt bra system.

Det som kan vara lite lurigt är att centrera boxen i recievern, till detta rekommenderar jag att du köper ett billigt bladmått, typ på biltema/jula, du kan slakta och göra små distanser av för att fixera boxen i bössan.

Lycka till och som sagt, denna är bra att hålla hårt i... = )

(Kör själv med en PGC V2 i min hembyggda MK46 Mod 1, bättre kvallite & 1/3 av vikten mot en A&K/Classic Army-låda.)

Skriv svar