Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Acepalm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Acepalm »

@Kimjoh

Absolut, spelar egentligen ingen större roll men jag slipper ju köpa och testa själv om du har möjlighet att kolla åt mig (:
Stort tack hursom!
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Kimale

Inlägg av Kimale »

ASG Open Blaster sägs vara bra kulor, någon som kan bekräfta detta?

Gillar inte green devil pga av färgen...
How to win a war? Buy a Kalashnikov

Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Har för mig att dom ska vara riktigt bra faktiskt.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Kimale

Inlägg av Kimale »

Sweet! Hur är det med King Arms 0.25g 4000st Platinum, helt okej pris - kanske inte är bio?
How to win a war? Buy a Kalashnikov

Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

King Arms är också bra skit.

Paxz

Inlägg av Paxz »

ICS, SRC, Guarder, X-streme Precision, Green Devil, JBU (iaf de äldre, inte de nya i den gröna påsen) och G&G gör alla utmärkta kulor. Bioval (inte BBB MAX aka glaskulor) är också bra skit.

King Arms Platinum påsen jag har hemma har inte imponerat ännu. Nu har jag iofs inte skjutit mycket mer än ~1000boll av dem så de har väl inte riktigt fått chansen att visa vad de går för. Påsen innehöll dock tre kulor som var ihop gjutna, vilket får mig lite skeptisk.
Ena polaren i Stockholm kör på dessa och är nöjd så jag ska väl kanske ge dem en ärlig chans innan jag uttalar mig helt. Och nej, dessa är dessvärre inte biologiska.

Deras bio kulor (KA Bio) ger jag inte mycket för, väldigt ömtåliga och orsakar en hel del pipstopp.

När det kommer till de sämre att välja på så har jag följande på min lista:

Gunfire, Excel, ASG, Blaster, Open Blaster, Gold Fire (Blaster?), Blaster Devil, TFC, P&J, Vanaras och Sphere är kulor som jag haft problem med. Vissa mer än andra. Blaster körde jag mycket på förr, men i jämförelse med så pass många andra märken så får dessa pipstopp oftare än andra märken för en billigare peng. Men mest tycker jag att de tappar på precisionen/samlingen av någon anledning.

Nu till två snabba frågor: Någon som har testat ASG's Gröna kulor? Jag bara antar att de håller samma mått som ASG's vanliga, alltså skit? Såg att Garderoben säljer ut såna nu till rabatterat pris så jag bara misstänker att det har med det att göra.

Finns det någon som testat 101 INC's nya Extreme Bio kulor? De första de hade var inget att hänga i granen, även om de var sjukt billiga för att vara bio kulor. Av det lilla jag kunnat hitta på utländska sidor så verkar de ha skärpt till sig, men det står inget om hur pass bra kvalité de håller när det kommer till precisionspipor.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

PFA

Inlägg av PFA »

Jag skulle dock vilja inflika, tvärt emot Paxz erfarenheter, att både Open Blaster och P&J:s bio fungerat utmärkt för mig i allt från Madbull och Prometheus 6.03-pipor, till CYMAs och G&Gs standard 6.04:or. Visserligen aldrig prövat dem i de mer trångborrade exemplaren, men håller man sig till 6.03/4 fungerar de felfritt - så till den grad att P&Js 0.28 är det enda jag spelar med nu; 15.000+ kulor kan inte ha fel ;)
Tänk på döden! - Affärsredovisningar

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

WOOT?

Danno

Inlägg av Danno »

Jag har riktigt gamla magasin och riktigt slappa fjädrar. Så rätt få kulor passerar utan problem. De fåtal kulor som faktist fungerar och fungerar riktigt bra är Green Devil.

PS: Anledningen till att jag inte "skrotar" dessa magasin är pga. att de är RS-konverterade AK magasin och är varken billiga att köpa eller lätta att modda. Framförallt för mig som inte har verktyg för detta.

Så Green Devil for president.

Haiden

Inlägg av Haiden »

Alla i vårt lag kör med Sphere kulorna, har funkat klockrent i allas byssor, särskilt dom som har ptw och ctw.

Skriv svar